همه چیز در مورد عمل بینی

۸۵۱ بازديد


رینوپلاستی یا رینوپلاستی عملی است که در آن شکل و ساختار داخلی بینی تغییر می کند. انگیزه افراد برای جراحی بینی ممکن است تغییر ظاهر بینی، بهبود تنفس یا هر دو باشد. قسمت بالایی ساختار بینی استخوانی و قسمت پایینی آن از غضروف تشکیل شده است. جراحی بینی می تواند استخوان، غضروف، پوست یا هر سه را تغییر دهد. با جراح خود در مورد اینکه آیا جراحی بینی برای شما مناسب است، چه نتایجی می توانید از این جراحی بگیرید و چه عوارضی می تواند داشته باشد صحبت کنید.

هنگام برنامه ریزی برای جراحی بینی، جراح سایر ویژگی های صورت، پوست بینی و آنچه را که می خواهید تغییر دهید را در نظر می گیرد. سپس بر اساس وضعیت و ویژگی های صورت شما، پزشک طرح جراحی را برای شما برنامه ریزی و توضیح می دهد.


اهداف جراحی بینی چیست؟

در برخی موارد، رینوپلاستی برای رفع عیوب عملکردی بینی در تنفس فرد انجام می شود. با این حال، با تغییر استانداردهای زیبایی برای زیبایی صورت افراد مدرن، بسیاری از افراد برای زیبایی خود اقدام به جراحی بینی می کنند. در طی این روش، جراح بینی ممکن است اندازه، شکل یا نسبت بینی را با سایر قسمت های صورت تغییر دهد. در برخی موارد، رینوپلاستی برای اصلاح ناهنجاری های ناشی از تصادف و اصلاح نقایص مادرزادی انجام می شود.


عوارض احتمالی جراحی بینی چیست؟

جراحی زیبایی به خصوص جراحی بینی مانند هر جراحی دیگری می تواند خطرات و عوارضی را برای بیمار به همراه داشته باشد. عوارضی که با این روش ممکن است رخ دهد عبارتند از:

خطر خونریزی (هم در حین جراحی و هم در روزهای بعد از عمل)

عفونت در محل برش

حساسیت بیمار و واکنش های نامطلوب به بیهوشی

سایر خطرات ویژه جراحی بینی عبارتند از:

مشکل در تنفس از طریق بینی

بی حسی مداوم در داخل و اطراف بینی فرد

بینی بیمار صاف یا نامتقارن به نظر می رسد

درد، تغییر رنگ یا تورم که ممکن است ادامه داشته باشد

جراحت

سوراخ در تیغه بینی (پارگی تیغه بینی)

نیاز به جراحی اضافی (برای اصلاح نقص یا در برخی موارد برای اصلاح عوارض)

در مورد عوارض احتمالی جراحی خود با پزشک خود صحبت کنید.

چه اقداماتی در حین جراحی ارتوپدی انجام می شود؟

بسته به پیچیدگی جراحی و ترجیح جراح، جراحی بینی شما ممکن است به آرامبخش یا بیهوشی عمومی نیاز داشته باشد. قبل از جراحی، در مورد اینکه کدام نوع بیهوشی برای شما بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.


بی حسی موضعی همراه با آرامبخش

بی‌حسی موضعی معمولاً به‌صورت سرپایی استفاده می‌شود. این روش به قسمت خاصی از بدن شما محدود می‌شود. پزشک داروی ضد درد را به بافت‌های بینی شما تزریق می‌کند و با داروهای داخل وریدی شما را آرام می‌کند. شما را کمی سرگیجه می کند اما نه کاملا بیهوش

بیهوشی

شما داروی بیهوشی را به صورت گاز داخل وریدی یا از طریق یک لوله IV کوچک که در ورید بازو، گردن یا قفسه سینه قرار می گیرد دریافت می کنید. بیهوشی عمومی کل بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد و شما را در حین جراحی کاملا بیهوش می کند. در حالی که تحت بیهوشی عمومی هستید، ممکن است به یک لوله تنفسی متصل شوید تا به تنفس شما کمک کند.


برش بزنید

رینوپلاستی را می توان در داخل بینی (جراحی بینی بسته) یا از طریق یک برش کوچک خارجی (جراحی بینی باز) در زیر و بین سوراخ های بینی انجام داد. سپس در حین جراحی شما، جراح شکل استخوان و غضروف را به درستی اصلاح می کند.

بسته به حجمی که باید برداشته یا اضافه شود، ساختار بینی و بافت موجود، جراح شما ممکن است شکل استخوان یا غضروف بینی را به روش های مختلف تغییر دهد. برای تغییرات جزئی، جراح ممکن است از غضروفی که در عمق بینی یا گوش بیمار گرفته شده است استفاده کند. برای تغییرات و اصلاحات عمده، جراح می تواند از غضروف دنده، ایمپلنت های مختلف یا استخوان سایر قسمت های بدن انسان استفاده کند. پس از این تغییرات و اصلاحات، جراح پوست و بافت بینی را در جای خود قرار می دهد و برش ها را بخیه می زند.

اگر دیواره بین دو طرف بینی (تیغه بینی) خمیده یا کج شده باشد (انحراف)، جراح می تواند آن را برای تقویت مجاری تنفسی و بهبود تنفس بیمار اصلاح کند.

پس از جراحی، شما در اتاق ریکاوری می مانید و تا زمانی که احساس بهتری کنید تحت نظر خواهید بود. پس از بهبودی، ممکن است در همان روز مرخص شوید، اما در صورت لزوم، یک شب در بیمارستان بستری خواهید شد.


مراقبت های بعد از جراحی بینی

پس از جراحی، شما به اتاق ریکاوری و سپس به اتاق خود منتقل خواهید شد. برای جلوگیری از تورم و کبودی بیش از حد باید در این زمان یک کیسه یخ روی چشم و اطراف آن اعمال شود.

شریک زندگی شما باید به آرامی آب میوه شیرین رقیق شده را با کمک قاشق در دهان شما بریزد تا هم گلوی شما شاداب شود و هم اثرات بیهوشی سریعتر از سیستم شما خارج شود.

اثرات بیهوشی می تواند تا 24 ساعت پس از جراحی در بدن شما باقی بماند، بنابراین بهتر است در این مدت شخصی از شما مراقبت کند.

بعد از جراحی بینی فقط چند ساعت باید آب میوه رقیق شده مصرف کنید اما بعد از آن تا دو روز حتما از غذاهایی مانند سوپ و آبگوشت رقیق شده استفاده کنید. خوردن غذاهای نرم فشار کمتری به فک و صورت شما وارد می کند.

جراحان بینی همیشه تاکید دارند که بعد از این جراحی نخندید. سعی کنید لبخند خود را کنترل کنید و بخندید تا بال ها و نوک بینی باز نشود.

حداقل به مدت 6 ماه از ورزش های سنگین مانند وزنه برداری، شنا و ورزش های رزمی خودداری کنید.

به مدت یک ماه سر خود را پایین نیاورید و سعی کنید در حین کار این کار را انجام دهید.

سعی کنید به مدت یک ماه به پشت با چند بالش زیر سر بخوابید. به پهلو و شکم خوابیدن ممنوع!!


گذشته از همه اینها؛

بهتر است برای انتخاب جراح بینی مناسب زمان زیادی صرف کنید و اگر از عمل بینی مطمئن نیستید بهتر است این جراحی را انجام ندهید. این جراحی زیبایی یکی از مهم ترین جراحی های زیبایی است که می تواند تاثیرات زیادی روی صورت شما بگذارد.

مراجعه به سایت: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-جراحی-بینی-در-شیراز



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.