دیزل ژنراتور کاشانی

۷۹۱ بازديد


دیزل ژنراتور وسیله ای است که بیشتر شما نام آن را شنیده اید یا از آن استفاده کرده اید. این دستگاه کاربردهای زیادی دارد و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت دیزل ژنراتورها به حدی است که در شهرهای بزرگ در صورت در دسترس نبودن آنها مشکلات زیادی به وجود می آید. دیزل ژنراتورها در ایران کاربرد فراوانی دارند و به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات صنعتی به شمار می روند.

ژنراتور دیزلی

مجموعه دیزل ژنراتور که به عنوان مجموعه دیزل ژنراتور یا موتور الکتریکی نیز شناخته می شود، وسیله ای است که برای تولید برق استفاده می شود و ترکیبی از موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی است. این دستگاه قابلیت ایجاد حرکت چرخشی با استفاده از گازوئیل را دارد و می تواند گازوئیل را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. به همین دلیل در مواقع عدم دسترسی به برق شهری و یا در زمان خاموشی سراسری از این دستگاه استفاده می شود تا دسترسی به برق قطع نشود و وقفه ای در کارها ایجاد نشود.


انواع دیزل ژنراتور چیست؟

موتور دیزل یا موتور الکتریکی دارای سه نوع مختلف می باشد که می توان آنها را به شرح زیر نام برد:

دیزل ژنراتور آماده بهره برداری است

دیزل ژنراتورهای کلید در دست که با نام دیزل ژنراتورهای اضطراری نیز شناخته می شوند، در مناطق مختلف به عنوان منبع تغذیه پشتیبان برای تامین برق در هنگام قطع برق، طوفان و حوادث دیگر استفاده می شوند. در کشور ما از این نوع دیزل ژنراتور در بسیاری از نقاط برای جلوگیری از قطعی برق استفاده می شود. زیرا در برخی مکان ها مانند بیمارستان، قطعی برق حتی به مدت نیم ساعت می تواند خطرناک باشد و خطرات جانی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل چنین اتاق هایی باید دارای منبع تغذیه پشتیبان به نام موتور الکتریکی باشند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.


دیزل ژنراتور ایران

قطعی برق در کشور ما بسیار رایج است، به خصوص در فصل تابستان، دیزل ژنراتورها در مکان ها و مکان های مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و این تجهیزات برای مردم کشورمان بسیار حائز اهمیت است. عمده استفاده از دیزل ژنراتورها در ایران مربوط به شرکت ها و سازمان های زیر می باشد:

بیمارستان

کلینیک ها

درمانگاه

ایستگاه آتش نشانی

نهادها و ارگان های دولتی

بانک ها

دفاتر

خیابان

ساختمان های بزرگ

برج ها

باغ

زمین کشاورزی

کارخانه ها

سوله ها و انبارهای خارج از شهر

اماکنی که فاقد مجوز استفاده از برق شهری هستند

مکان هایی که دسترسی به برق شهری امکان پذیر نیست

من...

به طور کلی می توان گفت که موتورهای الکتریکی در هر فضایی و جایی که در دسترس بودن برق بسیار مهم است استفاده خواهند شد.

دیزل ژنراتور لیل

یک دیزل ژنراتور کوچک که به آن دیزل پرتابل نیز می گویند، اندازه کوچکی دارد و به همین دلیل می توان آن را به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد.

با توجه به اینکه دیزل ژنراتورهای قابل حمل در مقایسه با سایر انواع دیزل ژنراتور به راحتی جابجا می شوند، کارایی بیشتری نیز دارند و برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

به عنوان مثال: از این نوع برق در هتل ها، مغازه ها، نمایشگاه ها و ... استفاده می شود و از طرفی می توان از آن برای برق رسانی به تلویزیون، کولر، یخچال و ... استفاده کرد.

دیزل ژنراتور پایه

دیزل ژنراتور اصلی نوعی دیزل ژنراتور است که برای تامین برق مناطقی که به برق شهری دسترسی ندارند استفاده می شود و اغلب به عنوان تامین کننده اصلی برق در این مناطق استفاده می شود. به عنوان مثال: کمپ ها، کمپ ها و معادن بیشتر با برق از دیزل ژنراتورهای اولیه تامین می شوند.


مزایای دیزل ژنراتور چیست؟

استفاده از دیزل ژنراتور مزایای زیادی دارد که از مهمترین مزایای استفاده از آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسترسی به برق در هنگام قطع برق در سراسر کشور

برای تامین برق مورد نیاز در مناطق مختلف

جلوگیری از بسیاری از مشکلات ناشی از قطع برق

در هنگام قطع برق از جان مردم در برابر خطر محافظت می کند

قابل حمل بودن دیزل ژنراتورها و قابلیت جابجایی آنها به مکان های مختلف

که انواع مختلفی دارد

فرصتی برای تامین برق به انرژی و برق مختلف

در دسترس بودن و در دسترس بودن این دستگاه برای عموم مردم

بدون محدودیت در استفاده از دیزل ژنراتور برای مردم

تهیه این دستگاه در ایران آسان است

و...


قیمت دیزل ژنراتور چقدر است؟

دانستن قیمت دیزل ژنراتور برای هر کسی که قصد خرید آن را دارد مهم است. اما همانطور که در بند بالا اشاره کردیم، این واحد انواع مختلفی دارد که هر کدام قیمت متفاوتی دارند و برای تعیین قیمت این واحد، نوع دیزل ژنراتوری که قصد خرید آن را دارید، باید ثابت شود.

علاوه بر این، ملاحظات دیگری می تواند بر قیمت دیزل ژنراتور تأثیر بگذارد، مانند:

دیزل ژنراتور نو یا دست دوم

قدرت و توان موتور الکتریکی در تولید برق

اندازه و شکل خودروی الکتریکی

نوع موتور الکتریکی

مارک موتور برق

هدف از تهیه موتور الکتریکی

اندازه مکانی که می خواهید از دیزل ژنراتور استفاده کنید

مغازه ای که موتور برق را از آن می خرید

اپی...


دیزل ژنراتور نو یا دست دوم؟

دیزل ژنراتور نو یا دست دوم؟ کدام گزینه بهتر است؟ این سوالی است که بسیاری از متقاضیان با آن روبرو هستند. دیزل ژنراتور دست دوم قابل خرید و استفاده است، اگر موتور برق نو و بدون مشکل باشد خرید آن می تواند کاربردی و مفید باشد. اما برای خرید دیزل ژنراتور دست دوم باید در زمان خرید بررسی کنید که دستگاه به درستی کار می کند. در این صورت خرید می تواند هزینه های شما را کاهش دهد.

قیمت گازوئیل دست دوم

قیمت دیزل ژنراتور دست دوم کمتر از دیزل ژنراتور نو است و می توانید آن را با قیمت کمتری تهیه کنید. معمولاً هزینه این نوع الکتروموتورها نصف قیمت نوع جدید است و در بودجه مصرفی در این زمینه تا حد زیادی صرفه جویی می شود. اما توجه داشته باشید که قیمت الکتروموتورهای نو و کارکرده بر اساس امکانات آنها متفاوت است.


حرف پایانی

اگر قصد خرید ژنراتور نو یا دست دوم را دارید؛ می توانید آن را از فروشگاه کاشانی خریداری کنید. شرکت کاشانی یکی از بهترین تامین کنندگان دیزل ژنراتور در کشور می باشد و این امکان را برای مردم عزیزمان فراهم کرده است که بتوانند آن را به روش های مختلف تهیه کنند. در بخش های مختلف سایت kashanico.com؛ می توانید با دیزل ژنراتورها آشنا شوید و انواع آنها را بررسی کنید.



متن کامل مقاله را بخوانید:
https://www.asriran.com/fa/news/892310/%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%86%DB%8C

http://aftabir.com/reportages/view/4620/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.