بیماری های شایع مغز و اعصاب

۱,۲۶۷ بازديد

دکتریاب، معرفی بهترین پزشکان مغز و اعصابدکتریاب، معرفی بهترین پزشکان مغز و اعصاب

علم پزشکی همواره نقش قدرتمند و تاثیرگذاری در زندگی مردم داشته است. زیرا مستقیماً بر سلامت و کیفیت زندگی آنها تأثیر می گذارد. هر چه از نظر جسمی و روحی سالم تر باشید، در تمام جنبه های زندگی بهتر خواهید بود و این باعث بهبود کیفیت زندگی شما می شود.

همه شاخه های علوم پزشکی به یک اندازه با این موضوع مرتبط هستند و وظیفه ماست که همه جوانب مشکلات سلامت را در نظر بگیریم. با این حال، برخی از بیماری ها بیشتر از سایرین در بین مردم شایع و قابل مشاهده هستند. به همین دلیل است که در میان اطرافیان خود ارجاع به برخی از شاخه های علوم پزشکی را بیشتر از سایر شاخه ها مشاهده می کنید.

یکی از پزشکانی که بسیاری از افراد حداقل یک بار در زندگی خود به او مراجعه می کنند، متخصص مغز و اعصاب است. اگر در خانواده خود فرد سالمندی دارید، می دانید که با افزایش سن نیاز به مراجعه به پزشک بیشتر می شود. آیا از وظایف متخصص مغز و اعصاب و زمینه فعالیت او اطلاع دارید؟ در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم. برای شناخت بهترین متخصص مغز و اعصاب تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

متخصص مغز و اعصاب کیست و چه زمانی باید به این پزشک مراجعه کرد؟

بدن اندام پیچیده ای از سیستم های مختلف است که هر یک از آنها از ارتباط و تعامل بین چندین اندام یا اندام تشکیل می شود. هر یک از این سیستم ها در نهایت وحدتی را تشکیل می دهند که کل بدن را می سازد. سیستم عصبی مهمترین این سیستم هاست که بخش بزرگی از اتصالات بدن را تشکیل می دهد.

به طور کلی سیستم عصبی به دو قسمت سیستم عصبی مرکزی و سیستم عصبی محیطی تقسیم می شود. سیستم عصبی مرکزی مغز و نخاع است که تمام قسمت های بدن را کنترل می کند. اعصاب محیطی همچنین شامل مجموعه ای از رشته های عصبی به هم پیوسته است که از اعصاب مرکزی به اندام ها می گذرد. زیرا تمام اطلاعات بدن در سیستم عصبی مرکزی پردازش می شود و دستورات لازم به اندام ها توسط اعصاب محیطی به آنها منتقل می شود; بنابراین توجه به سلامت این سیستم بسیار مهم است.

آنچه حفاظت از سیستم عصبی را ضروری می کند، ناتوانی سلول های آن در تولید مثل است. به همین دلیل است که افراد مبتلا به آسیب نخاعی نمی توانند بهبود یابند. حال اگر آسیبی به مغز، نخاع یا سایر قسمت های سیستم عصبی محیطی وارد شد، باید به متخصص مغز و اعصاب در تهران مراجعه کنید. پزشکان این رشته دانش و مهارت های لازم برای درمان بیماری ها را در این زمینه کسب کرده اند و با استفاده از ابزارهای تشخیصی مختلف می توانند بیماری های سیستم عصبی را تشخیص داده و درمان کنند. به نظر شما چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

چه زمانی به بهترین متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

بیماری های مغز و اعصاب و سیستم عصبی دارای علائم زیادی هستند که برخی از آنها به طور مکرر دیده می شوند و بیشتر از سایرین دیده می شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است بدانید که باید به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. بنابراین، اگر با هر یک از مشکلات زیر مواجه هستید، باید در اسرع وقت به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

سرگیجه شدید و مداوم

سردردهای پی در پی

گیجی

خستگی مداوم

سوزش و بی حسی بدن

از دست دادن هماهنگی بدن

جست و جوی یک قسمت یا کل بدن

تغییرات حسی مانند از دست دادن بینایی، چشایی، لمس و غیره.

موارد فوق از جمله علائم شایعی است که در اکثر بیماران مبتلا به مشکلات مغزی و عصبی مشاهده می شود. حال اگر با این موارد برخورد کردید بهترین راه برای گرفتن نوبت با متخصص مغز و اعصاب چیست؟

دکتر. انتصاب بهترین متخصص مغز و اعصاب با

قرار ملاقات های منظم با یک متخصص بخشی ناامید کننده از روند بهبودی است که برای بسیاری از افراد می تواند دشوار باشد. اخیراً مجبور شدم ساعت ها برای قرار ملاقات با متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان منتظر بمانم. حالا اگر می خواهید امروز قرار ملاقات رزرو کنید راه ساده تری وجود دارد. به عنوان مثال، سفارش آنلاین یکی از رایج ترین روش هایی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر تا به حال نام «دکتریاب» را نشنیده اید، ما اینجا هستیم تا آن را به عنوان یک راه حل بی نظیر به شما معرفی کنیم. Dr Finder یک موتور جستجوی آنلاین برای پزشکان و متخصصان مختلف در سراسر کشور است که به افراد کمک می کند آنها را پیدا کنند. اگر می خواهید بهترین متخصص مغز و اعصاب را پیدا کنید، می توانید با مراجعه به وب سایت نوبت دهی آنلاین پزشک، پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید.

دکتر یاب بستر مناسبی را برای تعامل پزشکان و مراجعان فراهم می کند. برای یافتن بهترین متخصص مغز و اعصاب باید شهر و متخصص مورد نیاز خود را در قسمت اپلیکیشن فیلتر وب سایت وارد کنید. مثلا اگر در اصفهان متخصص مغز و اعصاب مد نظر دارید وارد رشته مغز و اعصاب و مغز و اعصاب و اصفهان در اصفهان شوید. پس از جستجو لیستی از نتایج در مقابل شما نمایش داده می شود. در این لیست می توانید با مراجعه به صفحه هر پزشک اطلاعاتی مانند شماره تماس، آدرس، سابقه فعالیت و نظرات مشتریان را مطالعه کرده و یا حتی به صورت آنلاین نوبت بگیرید.

چرا بهترین جراح را در Doctorab پیدا کنید؟

یافتن پزشکان مختلف از سایت دکترا مزایایی دارد که باید از آن ها آگاه باشید. این مزایا تا حد زیادی به شما کمک می کند تا یک پزشک پیدا کنید و یک قرار ملاقات رزرو کنید:

شما می توانید نظرات سایر مشتریان را در وب سایت دکترآب مشاهده و بررسی کنید. بنابراین می توانید میزان رضایت مشتری و نحوه کار پزشک مربوطه را بدانید.

تمام اطلاعات لازم در مورد هر پزشک در صفحه او درج شده است و به همین دلیل برای یافتن آدرس یا شماره تلفن نیازی به جستجو در کل اینترنت نیست.

برای گرفتن وقت پزشک از طریق سایت دکترآب نیازی به مراجعه حضوری نیست. تنها با چند کلیک می توانید با یک پزشک از هر مکان جغرافیایی وقت بگیرید.

قرار ملاقات آنلاین باعث صرفه جویی در انرژی، زمان، پول و موارد دیگر می شود.

تفاوت بین متخصص مغز و اعصاب و متخصص مغز و اعصاب

یکی از سوالات رایجی که در این زمینه مطرح می شود، تفاوت بین جراح مغز و اعصاب و آسیب شناس اعصاب است. بسیاری از مردم این دو کلمه را با یکدیگر اشتباه می گیرند. لازم به ذکر است که یک جراح مغز و اعصاب پس از گذراندن دوره هفت ساله داخلی، در آزمون دستیاری قبول شد و پس از قبولی در این رشته به مدت پنج تا شش سال تحصیل کرد. در این مدت، جراحان مغز و اعصاب اطلاعات مهمی در مورد بیماری های مختلف می آموزند. سیستم عصبی را یاد بگیرید و نحوه درمان آن را با جراحی بیاموزید در عین حال متخصصان مغز و اعصاب با روش های غیر تهاجمی مانند دارودرمانی این بیماری را درمان می کنند.

برخی از بیماری ها بین این دو موضوع مشترک است. به عنوان مثال، برخی از بیماری های عصبی و ستون فقرات توسط متخصص مغز و اعصاب و فیزیوتراپ در ابتدای کار با درمان دارویی و انجام برخی تمرینات تشخیص داده می شود. اما زمانی که به مراحل حاد رسید باید به جراح مغز و اعصاب ارجاع داده شود و درمان جراحی توسط او انجام شود. در برخی بیماری های دیگر، جراح مغز و اعصاب نقشی ندارد. به عنوان مثال، صرع یا بیماری پارکینسون درمان تهاجمی ندارد و تنها توسط متخصص مغز و اعصاب قابل درمان است.

بیماری های شایع مغز و اعصاب

در میان تمام بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی که عموماً در سراسر جهان شایع هستند، برخی از بیماری‌ها شایع‌تر از سایرین هستند. با توجه به این میزان شیوع بالا، بهتر است عوامل خطر بروز آن را بشناسید و تا حد امکان از آن اجتناب کنید. برخی از شایع ترین بیماری های مغزی و عصبی که در جوامع مختلف دیده می شود عبارتند از:

مبتلا به صرع

تخریب ذهن

پارکینسون

تومور مغزی

آلزایمر

مننژیت

میگرن

خانم خانم

لوپوس اریتماتوز منتشر

سکته مغزی

در حال حاضر، این بیماری ها اغلب علائمی دارند که باید از آنها آگاه باشید. شایع ترین علائم بیماری های مغز و سیستم عصبی به شرح زیر است:

تشنج

نابرابری

فلج جزئی یا کامل

حالت تهوع

از دست دادن بویایی یا چشایی

ضعف

مشکل در راه رفتن

مشکل در بلع

مشکلات تنفسی

لرزش بدن

تهوع و استفراغ

تغییر در خلق و خو

افسردگی یا اضطراب

درد غیر قابل توضیح

خستگی

گیجی

عدم تمرکز

شخصیت تغییر می کند

مشکلات خواندن و نوشتن

اگر مجموعه علائم فوق را همزمان تجربه کردید، توصیه می کنیم از طریق پزشک خود با بهترین متخصص مغز و اعصاب وقت بگیرید و در اسرع وقت به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

اخرین حرف

در این مقاله به بررسی شغل، حوزه و دانش متخصص مغز و اعصاب پرداختیم. ما همچنین تفاوت بین یک متخصص مغز و اعصاب و یک جراح مغز و اعصاب را بررسی کردیم. توجه داشته باشید که برای یافتن بهترین متخصص مغز و اعصاب می توانید این کار را در سایت دکترآب انجام دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.