مانومتر و سنسور فشار

۶۹۷ بازديد


ابزار و تجهیزات مورد استفاده در صنعت بسیار متفاوت است و هر کدام در منطقه خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. تجهیزات صنعتی بسیار مهم است و نبود آن می تواند مشکلات زیادی را در این زمینه به همراه داشته باشد. فشارسنج ها و ترانسمیترهای فشار از مهم ترین دستگاه های صنعتی هستند که در برخی از کارخانه ها و تاسیسات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

آیا ابعاد با رسانه یکی است؟

بسیاری از عزیزان کشورمان که اطلاعات زیادی در مورد تجهیزات صنعتی ندارند، فکر می کنند که گیج فشار و ترانسمیتر فشار همان تجهیزات هستند. اما باید در نظر داشته باشید که این دو دستگاه متفاوت با ویژگی های متفاوت هستند.

جلد 1

اندازه گیری فشار چیست؟

گیج فشار که به آن مانومتر نیز گفته می شود، وسیله ای بسیار کوچک و نسبتاً ساده است که برای اندازه گیری فشار مایعات و گازهای مختلف استفاده می شود و یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی به شمار می رود.

ترانسمیتر فشار چیست؟

سنسور فشار که به سنسور فشار نیز معروف است عملکردی مشابه فشار سنج دارد، اما با این تفاوت که پس از اندازه گیری فشار سیال، سنسور فشار دریافتی از سیستم را به سیگنال های الکتریکی ضعیف تبدیل می کند. آنها سیستم مانیتورینگ را هدایت می کنند تا اپراتور بتواند عملکرد و وضعیت تجهیزات را ببیند.

انواع فشار سنج و ترانسمیتر فشار کدامند؟

مانومتر و مبدل فشار انواع مختلفی دارند که مهمترین آنها عبارتند از:

بانک

لوله بوردون

دیافراگم

گیج فشار دیفرانسیل

مانومتر دیجیتال

فشار خشک

گیج فشار روغن

نوع سنسور فشار

حامل قلم

دیافراگم

تفاوت

فرستنده اختلاف فشار

فرستنده ضد انفجار

صنعتی

پینتر

بررسی شد

تفاوت مانومتر و فرستنده فشار

اگرچه هم فشار سنج و هم فشارسنج در صنایع مختلف برای اندازه گیری فشار مایعات و گازها استفاده می شود. فرستنده فشار را ثبت می کند. اندازه گیری این می تواند استرس زا باشد با این تفاوت که شما می توانید استرس را برنامه ریزی، مدیریت و مدیریت کنید. میزان فشار دستگاه را بدانید. علاوه بر این، انواع مختلفی از فشارسنج ها و ترانسمیترهای فشار وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند که به عنوان زیرگروه شناخته می شوند.

پسر

در مورد فشار سنج و سنسور فشار نیز باید به این نکته اشاره کرد که این دو ابزار دارای قیمت های متفاوتی هستند و گیج فشار گران قیمت تری محسوب می شود که باید برای آن هزینه بیشتری پرداخت کنید. مانومتر برای تولید محصولی مانند خنک کننده اسکرول استفاده می شود.

ترانسمیترهای فشار اغلب در صنایع بسیار بزرگ و حساس مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که در صنایع کوچکتر و پیچیده تر، فقط می توان از فشار سنج استفاده کرد. لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد این دو ابزار با هم استفاده می شوند و مکمل یکدیگر شناخته می شوند.

مزایای استفاده از فشارسنج و ترانسمیتر چیست؟

از مهمترین مزایای استفاده از مانومتر و مبدل فشار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان کسب اطلاعات در مورد میزان فشار دستگاه

قابلیت جلوگیری از انفجار و حوادث در محیط های صنعتی

امکان افزایش ایمنی محیط کار و نجات جان کارگران

امکان جلوگیری از ضرر مالی

قابلیت کنترل فشار در دستگاه

قابلیت برنامه ریزی میزان فشار

قابلیت ثبت و کنترل میزان فشار در سیستم

توانایی کنترل میزان فشار مثبت یا منفی

یو....

فشارسنج و فرستنده و ایمنی محیطی

استفاده از ترانسمیتر فشار در مقایسه با ترانسمیتر فشار تأثیر بسیار بیشتری بر ایمنی محیط و پرسنل دارد، زیرا شرایط مدیریت سیستم و میزان فشار دستگاه با استفاده از ترانسمیتر بیشتر است و امکان جلوگیری از افزایش فشار از محدوده مورد نیاز. از سوی دیگر، استفاده از فرستنده به گونه ای است که امکان کار با دستگاه را از راه دور فراهم می کند و بنابراین با کمک آن میزان خطر برای افراد کاهش می یابد. به همین دلیل استفاده از سنسور فشار در مقایسه با سنسور فشار در افزایش ایمنی موثرتر خواهد بود. عامل انتشار دسته ای برای ساخت گیج های فشار استفاده می شود.

فشارسنج و ترانسمیتر در چه مناطقی استفاده می شود؟

همانطور که می دانید کشور ما در زمینه صنعت بسیار پیشرفته است و بسیاری از کارخانه های صنعتی این کشور از این دو خودرو استفاده می کنند. برخی از این بخش ها عبارتند از:

کارخانه های مواد غذایی

پالایشگاه های نفت

کارخانه ماشین سازی

صنعت پلاستیک

کارخانه تولید انواع چسب

رقابت گاز

صحبت کسی مال شما

کارخانه ذوب فولاد

ه...

به طور کلی می توان گفت در 90 درصد بنگاه های صنعتی یا کارگاه های صنعتی نیاز به فشار سنج و ترانسمیتر خواهد بود.

خرید سرعت سنج و فرستنده

شما می توانید فشار سنج و ترانسمیترهای فشار را در کارگاه های ماشین آلات صنعتی بیابید و در صنعت مورد نظر خود استفاده کنید. اما در هنگام خرید این ابزار کاربردی به این نکته توجه داشته باشید که ویژگی های آن ها متفاوت است و باید با توجه به نیاز خود این ابزارها را بیابید و در هنگام خرید به نکات ذکر شده در زیر توجه کنید:

تست فشار و ترانسمیتر فشار را با توجه به فشار موجود در دستگاه آماده کنید

نوع مناسب فشار سنج یا فرستنده را برای محیط کار مورد نظر خریداری کنید

از فروشگاه های معتبر خرید کنید

تا حد امکان از این دو ابزار علاوه بر یکدیگر استفاده کنید

... و ...

مطالعه از رفرنس: https://www.tejaratefarda.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-65/44670-%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.