چادر ماشین و ملزومات خرید آنها

۴۸۱ بازديد


چادر ماشین از ماشین شما در برابر آسیب های خارجی پشتیبانی می کند و از آن محافظت می کند. با استفاده از این محافظ به ظاهر خودروی شما آسیبی وارد نمی شود. چادرهای خودرو بسته به نیازهای مختلف کاربران با تنوع بالایی طراحی می شوند. برای خرید چادر خوب لازم است انواع آن ها را بشناسید و روکش خودرو را با توجه به نیاز خود تهیه کنید.

چادر ماشین چیست؟

روکش یا چادر خودرو پارچه ای با مواد خاص مانند پنبه، پی وی سی، نخ یا ترکیبی از چند ماده مختلف است که از خودرو در برابر آب و هوا، آسیب و اجسام خارجی محافظت می کند. در واقع وظیفه چادر خودرو محافظت از خودرو در برابر نور خورشید، برف، باران، تگرگ، آسیب های ناشی از حیوانات، گرد و غبار، خط و خش و ... می باشد.

از یک چادر استفاده کنید

این نوع چادر فقط در ماه های تابستان استفاده می شود. در واقع طراحی چادرهای تمام سال به گونه ای طراحی شده است که در برابر اشعه های خورشید مقاومت کنند. این روکش برای استفاده در فصول دیگر مناسب نیست زیرا ضد آب و یخ زدگی نیست.

قایق دو فصل

تفاوت چادرهای دوفصل با چادرهای تک فصل مقاومت بالاتر آنها در برابر رطوبت و آب است. توجه داشته باشید که این چادر هنوز برای استفاده در زمستان و هوای سرد مناسب نیست.

چادر ماشین چهار فصل

بهترین و کامل ترین چادر چادر چهار فصل است. این چرم در برابر هوای سرد و هوای بسیار گرم مقاوم است. با خرید چادر ماشین چهارفصل می توانید با یک خرید یک سال تمام از وسیله نقلیه خود محافظت کنید.

انواع چادر ماشین بر اساس متریال

موتورخانه ها به دو دسته کلی ساده و ضد آب تقسیم می شوند. چادر ضد آب معمولا از جنس پی وی سی بوده و سوراخی برای نفوذ آب ندارد و دارای لایه داخلی پنبه ای جهت عبور هوا می باشد و بدنه آن کپک نمی زند. لوکس سهیل چند نمونه از موتورخانه ها را برای آشنایی بیشتر با ویژگی های آنها شرح می دهد:

سقف ماشین پشت مدل لایت

چادر پشت ترک با لایه بیرونی از مواد پی وی سی در برابر باران و برف مقاوم است. این کاور چهار فصل بوده و دارای آینه می باشد. لایه داخلی نرم این روکش از خودرو در برابر خط و خش روی بدنه محافظت می کند. کیف با این روکش حمل آن را آسان می کند. برای جلوگیری از حرکت آن به خصوص در مقابل باد، طوری طراحی شده است که سپر را در دو انتها نگه دارد. همچنین زیپ تعبیه شده در سمت راننده، دسترسی آسان به آن را فراهم کرده است.

چادر ماشین در مدل نخی

روکش ماشین چادر ارزان قیمت تک مدل این پوشش برای بهار و تابستان بسیار مناسب است. و نرمی نخ پنبه ای از ایجاد خط و خش روی دستگاه جلوگیری می کند. روکش نخی دارای کیف حمل است و طراحی سبک آن حمل چادر را آسان می کند. الاستیک ها به دو سر گیره پوشش متصل می شوند تا از حرکت آن جلوگیری کنند. به خصوص زمانی که در معرض باد قرار می گیرند جنس این کاور باعث می شود هوا به راحتی از آن عبور کند در صورت کثیف شدن می توانید به راحتی آن را در ماشین لباسشویی بشویید.

چادر ماشین مدل نخی پشت ترک

تفاوت این چادر با چادرهای قبلی وجود یک لایه نرم داخلی است این میزان نرمی هیچ خط و خش روی بدنه خودرو ایجاد نکرد. آستر پنبه ای پشت سوراخ دارای لاستیک در دو سر سپر مخصوصا در باد و طوفان است. این روکش مناسب فصول بهار و تابستان بوده و به راحتی قابل شستشو می باشد کیف منحصر به فرد و وزن سبک آن حمل آن را آسان می کند

چادر ماشین مدل کره ای

یکی از گران ترین موتورخانه ها مدل کره ای است. چادر کره ای برای چادر کیفیت بالاتری نسبت به کیف مخصوص شیار دارد. جنس بدنه بیرونی چادر کره ای از پی وی سی است که آن را ضد آب می کند. لایه داخلی نرم آن از ایجاد خط و خش روی بدنه خودرو جلوگیری می کند. روکش مدل کره ای چهار فصل بوده و دارای لاستیک نگهدارنده در دو سر سپر برای جلوگیری از حرکت به خصوص در باد است. یک زیپ در سمت راننده دسترسی را آسان تر می کند و یک آینه بخشی از طراحی آن است.

چادر ماشین مدل سی سی

این چادر به دلیل داشتن جنس PVC در برابر نفوذ آب مقاوم است. چادر CC برای چهار فصل است و کش های دو سر سپر تعبیه شده در روکش مانع از تکان خوردن آن به خصوص در برابر باد می شود. همراه این کاور یک کیف حمل نیز ارائه می شود.

چادر ماشین تایوانی

از جمله ویژگی های چادر تایوان می توان به لایه بیرونی پی وی سی (بدون ضد آب)، لایه داخلی اسپان بند نرم، استفاده از چهار فصل، وجود کیف حمل و نقل، دستگیره الاستیک در دو سر حفاظ برای جلوگیری از لرزش اشاره کرد. به خصوص در مقابل باد، بدون خط و خش روی بدنه خودرو، زیپ در سمت راننده برای دسترسی آسان و آینه بازتابنده است.

چادر ماشین راه راه ضد آب

جنس بیرونی این مدل پی وی سی (بدون نفوذ آب) بوده و متریال به کار رفته در متریال آن در برابر سرما، گرما، سرما و رطوبت بسیار مقاوم است. از این کاور می توانید در هر چهار فصل استفاده کنید. از دیگر ویژگی های این کاور می توان به وجود جیب، پاشنه ای که دو طرف سپر را برای جلوگیری از جابجایی محکم می کند، زیپ در سمت راننده برای دسترسی آسان و محلی برای قرار دادن آینه اشاره کرد.

چادر ماشین مدل چریکی

طراحی چریکی این مدل آن را زیبا و تاثیرگذار کرده است. در ضمن این روکش چهار فصل از مواد پی وی سی (ضد آب) ساخته شده است، دارای کیف حمل، دستگیره الاستیک در دو طرف سپر برای جلوگیری از لرزش، زیپ در سمت راننده برای دسترسی آسان و آینه می باشد.

چادر ماشین طرح شمعی

جنس موم و رنگ پلی استر نقره ای روی جلد از ویژگی های آن است. این محصول ضد آب، سبک، قابل شستشو با ماشین لباسشویی، مقاوم در برابر نور خورشید، دارای کیف قابل حمل، دارای درپوش های لاستیکی در دو سر محافظ است تا حرکت نکند.

مزایای استفاده از چادر ماشین

آفتاب

یکی از دلایل اصلی استفاده از کالسکه، دور نگه داشتن خودرو از نور خورشید است. یک کانکس باید بتواند از خودرو در برابر نور خورشید محافظت کند. آیا می دانستید که نور خورشید می تواند رنگ خودرو را محو و کم رنگ کند؟ همچنین این نور بر روی قطعات پلاستیکی داخل آن تاثیر منفی می گذارد. بنابراین اگر مجبور هستید ماشین خود را در زیر نور آفتاب پارک کنید، استفاده از اسکله را فراموش نکنید.

آسیب پرنده

پرندگان می توانند ماشین شما را بزنند یا ضربه بزنند. در این حالت بدنه خودرو خراشیده می شود. علاوه بر این، خواص اسیدی فضولات پرندگان می تواند به رنگ خودرو آسیب برساند. با استفاده از فروشگاه خودرو می توانید خودروی خود را از این آسیب ها دور نگه دارید.

باران و برف

اکثر چادرهای خودرو سهیل از PVC ساخته شده است. به همین دلیل از مقاومت بالایی در برابر آب برخوردار هستند. بنابراین استفاده از چادر باعث می شود خودروی شما در برابر باران یا سرما ضد آب باشد.

گرد و خاک

اگر در مناطق بادخیز و پر گرد و غبار زندگی می کنید، استفاده از روکش خودرو بسیار مهم است. روکش ماشین گرد و غبار و کثیفی را از ماشین شما دور می کند.
اطلاعات بیشتر:  https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/چادر-خودرو/سایپا-چادر-خودرو/چادر-تیبا2/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.