دستگاه اسپرسوساز چیست؟

۶۲۹ بازديد


توجه داشته باشید که اگر قطعات دستگاه تمیز نشود، می تواند طعم نهایی قهوه را تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی اگر دستگاه اسپرسوساز تمیز نشود، موادی مانند شیر در داخل دستگاه باقی می ماند و در نهایت باعث بروز بیماری های مختلفی می شود.

قهوه به عنوان یکی از محبوب ترین نوشیدنی های گرم در جهان شناخته می شود. از این رو دستگاه های زیادی برای تهیه خوشمزه ترین قهوه اختراع شده است که از جمله آنها می توان به دستگاه اسپرسوساز اشاره کرد. اولین دستگاه جاسوسی در سال 1884 توسط شخصی به نام آنجلو موریوندو به مردم معرفی شد. در یک نمایشگاه عمومی در ایتالیا. خانواده آنجلو صاحب کارخانه های بسیاری از جمله تولید شکلات بودند. سپس، در سال 1901، فردی به نام Betterza اصلاحاتی را در دستگاه اسپرسوساز ارائه کرد که مورد استقبال عمومی قرار گرفت. اکثر اسپرسوسازهای مدرن از مدل Betterza پیروی می کنند.

دستگاه های اسپرسوساز آب جوش را از تفاله های قهوه فشرده شده از فیلتر عبور می دهند تا قهوه غلیظی ایجاد شود در برخی موارد کرم روی سطح قهوه تشکیل می شود. خدمات لوازم خانگی بوش در ایران

جالب است بدانید؛ از این دستگاه نه تنها برای تهیه اسپرسو استفاده می شود، بلکه بسته به دمای آب می تواند قهوه های دیگری مانند دوپوی را نیز تهیه کند. برای این نوع قهوه می توانید از قهوه روبوستا نیز استفاده کنید. خرید قهوه روبوستا برای تهیه قهوه بسیار خوشمزه بسیار محبوب است.

به خاطر داشته باشید که خرید دستگاه اسپرسوساز هزینه زیادی دارد. بنابراین در نگهداری از این دستگاه باید بسیار مراقب باشید. لطفا قبل از استفاده از این دستگاه دفترچه راهنما را به دقت مطالعه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید. در صورت بروز مشکل خاص، بهتر است خودتان آن را حل کنید و از یک متخصص کمک بگیرید. به هیچ عنوان از آب معدنی در این دستگاه استفاده نکنید زیرا باعث رسوب و آسیب می شود.

برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه در هنگام قطع برق، از محافظ برق استفاده کنید. پس از برداشتن، پورتافیلتر را از قسمت سر جدا کنید تا پس از مدتی سبد نشکند.

چگونه دستگاه اسپرسوساز را تمیز کنیم؟

نحوه تمیز کردن هد یونیت

هد یونیت قسمت خروجی آب گرم دستگاه اسپرسوساز است. پس از هر بار استخراج، پرتافیلتر را از دستگاه خارج کرده و دکمه آزادسازی آب گرم را فشار دهید. 10-15 ثانیه صبر کنید تا روغن ها و ذرات قهوه با آب داغ خارج شوند. در پایان کار می توانید هر روز با استفاده از یک مسواک نرم کاملا تمیز کنید.

شستشوی پورتافیلتر

در پایان استخراج، پورتافیلتر را هر روز در سینک کاملاً بشویید تا تمام ذرات و روغن قهوه از بین برود. برای این منظور سبد را از پورتافیلتر جدا کنید تا فرآیند شستشو به درستی انجام شود.

تمیز کردن نازل بخار

بعد از هر بار شیردوشی نازل بخار را به مدت 10 ثانیه باز بگذارید تا ذرات شیر ​​کاملا جدا شوند. سپس قسمت بیرونی بینی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

تمیز کردن هفتگی دستگاه اسپرسوساز

بهتر است هر دو هفته یکبار فضای داخلی دستگاه اسپرسوساز را تمیز کنید برای تعمیر اسپرسوساز بوش می توانید از صابون مخصوص اسپرسو یا مقداری جوش شیرین استفاده کنید برای این منظور باید از سبد کور بدون سوراخ استفاده کنید پس از قرار دادن سبد کور در داخل پورتافیلتر، پودر صابون یا جوش شیرین را بریزید و سپس پورتافیلتر را به دستگاه وصل کنید، دکمه آب گرم را فشار دهید و سپس 10 ثانیه صبر کنید تا پودر صابون و آب داغ مخلوط شوند. ماشین، و آن را تمیز کنید

پس از 10 ثانیه، خروجی آب را ببندید و دوباره منتظر بمانید. باید این عمل را 4 بار تکرار کنید، سپس نگهدارنده فیلتر را باز کرده و دکمه خروجی آب گرم را فشار دهید. یک دقیقه صبر کنید تا ذرات قهوه، آب داغ و روغن از قسمت های داخلی دستگاه پاک شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.