شروع پارک ملی گلستان

۷۷۹ بازديد

 

از طرفی در فاصله 60 کیلومتری با رامسر و 40 کیلومتری با تنکابن قرار گرفته است. با توجه به افزایش قیمت ویلا در سالهای اخیر، این منطقه مناسب سرمایه گذاری در حوزه ویلا می باشد. البته مردم محلی اغلب از اسم ساقی کلایه به جای متل قو استفاده میکنند که به دلیل وجود متل به نام قو این نام برای گردشگران و مسافران آشناتر است. همانطور که اشاره شد، متل قو با تهران حدود 220 کیلومتر فاصله دارد. فاصله این شهر از تهران حدود 220 کیلومتر است که در شمالشرقی تهران قرار گرفته است. این فصل جلوه زیبایی به طبیعت می دهد. در نزدیکی پل پر آوازه ورسک بر مسیر ریلی تهران شمال، در محدوده سوادکوه آبشار فصلی و زیبایی در انتهای یک تنگه جاری است. برخی دیگر از ویلاها در مناطق دنج و حومه چلندر قرار گرفته اند که از قیمت پایین تری برخوردار هستند. درواقع این پارک ملی در مکانی در مرز بین سه استان گلستان، خراسان و سمنان قرار دارد و یکی از جذابترین جاهای دیدنی شمال کشورمان محسوب میشود. طول این دریاچه 700 متر و عرض آن 300 متر است. جنگل های اطراف این دریاچه باعث افزایش زیبایی آن گردیده است. همین حالا برای سفر به سیاهکل گیلان برنامهریزی کنید تا از نزدیک ببینید این نقطه از گیلان چه چیزهای شگفتانگیزی برای شما دارد. در صورت داشتن جواز ماهیگیری، می توانید ساعاتی را با قلاب ماهیگیری خود در این منطقه سپری کنید و لحظات خوشی را برای خویش رقم بزنید. این اشیا شامل بافته ها، پوشاک و زینت آلات روستایی، مجسمه ها، نقاشی های سنتی و قهوه خانه ای، ظروف و ابزارآلات فلزی و چوبی و اشیا و ظروف سفالی، چینی آلات و وسایل روستایی از هزاره دوم قبل از میلاد تا دوره قاجاریه است. جنگل سراوان در کنار سرسبزی طبیعی، خانه انواع گونههای جانوری و گیاهی است که دیدنش را برای عاشقان حیات وحش لذتبخش میکند.

آشنایی با فرودگاه آل مکتوم دبی، بزرگترین پروژه فرودگاهی در ... موزه کندلوس رویای کودکی روستایی است که یکباره دست از بازیهای کودکانه بر می دارد و آواره دشت و کوه و صحرا میشود تا در روستاهای کجور مازندران خانه به خانه به دنبال اشیاء فرهنگی و تاریخی آن دیار باشد.او با معاوضه قند وچای و سیگار،قباله ها،اسناد،سکه،سفال جمع اوری کرده و آنها را از دید خانواده پنهان میداشت. در کنار امکانات تفریحی شهرک توریستی نمک آبرود، کارتینگ هم وجود دارد تا افرادی که به دنبال هیجان هستند و عشق رانندگی دارند، لحظات خوبی را تجربه کنند. اگر برای اقامت به دنبال هتل هستید، میتوانید از هتلهایی که در شهرهای انزلی، رضوانشهر و یا تالش وجود دارد استفاده کنید. برخی از علاقمندان به اقامت در واحدهای شخصی میتوانند ویلاهای اجارهای که اکثر آنها امکانات رفاهی مناسبی را دارند اجاره کرده و اقامت کنند. همانگونه که اشاره کردیم این مسیر به اندازهای زیبا و سرسبز است که میتوانید خودرو را کنار بزنید و همراه همسفرتان پیاده در مسیر النگدره قدم بزنید و حسابی عاشقی کنید. این جنگل در یک منطقه کوهستانی واقع شده و دارای مرتفعترین قلهها است. روستای اولسبلنگاه دارای محصولات طبیعی و تازهای مثل لبنیات و عسل است که میتوانید بهعنوان سوغات از اهالی بخرید. اما از آنجا که شغل اکثر ساکنین دهکده دامداری است، می توانید از آن ها پنیر و ماست محلی تازه بخرید و نوش جان کنید. پارک ملی گلستان به عنوان نخستین پارک ملی کشور و میراث جهانی یونسکو آنقدر سرشار از تنوع زیستی است که حتی در کشورهای سرسبز اروپایی با چندین برابر وسعت این پارک نمیتوانید لنگه آن را پیدا کنید. همه این موارد در کنار هم است که محیط ییلاق اولسبلنگاه را برای گردشگران جذاب کرده است. بله به جرات می توان گفت که چلندر مناسب ترین نقطه از استان مازندران است که خرید ویلا در آن مناسب و سود آور است.

با توجه به میزان بودجه ای که در دسترس دارید میتوانی از مراکز خرید و فروش ویلا پرس و جو کنید تا بتوانید متناسب با سرمایه خود ویلای مناسبی را خریداری کنید. در قسمت جنوبی این روستا، دریاچه توشن گرگان قرار دارد و اگر اهل ماهیگیری هستید، در این دریاچه میتوانید مشغول ماهیگیری شوید و ماهیهای خوشمزهای صید کنید. این دریاچه که بیش از هفتاد هزار متر مربع مساحت دارد، در ارتفاع هزار و هشتصد و پانزده متری از سطح دریا واقع شدهاست. متل قو بسیاری از مسافران خود را به دلیل قرار داشتن بین تنکابن و چالوس دارد که این موضوع به دلیل امکانات اقامتی مطلوبی است که در آن در نظر گرفته شده است. این زمان از سال، هوا به نسبت در جنگل سرد است و بارانهای مداوم باعث لغزندگی جاده و گل شدن زمین میشود. اهالی، زمینهای مناسب در منطقه را زیر کشت سیبزمینی بردهاند. موزه گیاهان دارویی مجتمع کشاورزی کندلوس در سال ۱۳۶۵ با هدف کشت ، پرورش ، تولید و بسته بندی گیاهان دارویی و معطر / و نیز تولید اسانس ها و روغن های گیاهی تأسیس شد . دیلمان فقط به آب و هوای مطلوب و دل انگیز شهرت ندارد، بلکه منظر و جاذبه های دیدنی و گردشگری متعدد و متنوعی در دل طبیعت خود جای داده که هر کدام از آن ها زیبایی ها و تاریخ و تمدن این منطقه را بازگو می کنند. به این مفهوم که ساختوساز در این منطقه فقط با چوب میتواند انجام شود. یک حوضچه پر از آب در قسمت ورودی آن وجود دارد که باید از آن گذر کرد تا به آویزهای آهکی درون این غار با اشکال مختلف رسید. برای همه کسانی که از راه دوری به دیدار روستای کندلوس نوشهر میروند، خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما سریعترین راه رسیدن به این شهر است.

عبور رودخانه اسبچین که از چشمه آب گوشیر سرچشمه گرفته است، در کنار دیوارههای سنگی البرز منظرهای بسیار زیبا برای علاقمندان به طبیعتگردی به شمار میرود. در این منطقه ویلا بر اساس میزان امکاناتی که دارد تعیین می گردد. این آبشار در دل جنگل سرسبزی قرار دارد که برای رسیدن به این آبشار زیبا باید مقداری پیاده روی کنید تا به آن برسید. جواهرده به شما فرصت خوبی برای عکاسی، جنگل نوردی و برپایی بساط پیکنیک در طبیعت میدهد. جت اسکی، قایق سواری و پاراسل در کنار این زیباییها میتواند جذابیت بیشتری را برای تفریح به همراه داشته باشد. اگر قصد دارید تا به دور از هیاهو و شلوغی شهر چند روزی را در این دهکده زیبا سپری کنید به شما پیشنهاد می کنیم حتما در فصل بهار و یا تابستان به این منطقه سفر کنید. بنابراین اگر قصد دارید تا چند روزی را در مازیچال سپری کنید، بهتر است حتما با خودتان وعده های به اندازه کافی همراه داشته باشید. انواع خوراکیهای خوشمزه از کلوچه، کوکی و ترشیجات گرفته تا انواع صنایع دستی چوبی در متل قو بسته به سلیقه همه پیدا میشود. عسل طبیعی، صنایعدستی محلی، انواع ترشیجات خانگی، محصولات لبنی و خوراکیهای محلی در این بازار عرضه میشود. خرید سوغاتی از صنایع دستی گرفته تا خوراکیهای خوشمزه یکی از جنبههای سفر به ویژه سفر به شمال ایران است. به همین دیلیل، ماسوله یکی از خنک ترین جاهای ایران در تابستان است. در کتب تاریخی و سفرنامه های قدیمی از این روستا چندین بار نام برده شده است. نام این شهر مربوط به قابوس ابن وشمگیر؛ یکی از حکام الزیار می باشد. سد میجران: در ابتدای جاده جنگلی دالیخانی یک سه راهی وجود دارد به نام سه راهی شستا که مسیر سمت راست آن شما را به سد زیبای میجران میبرد.

شما می توانید در دهکده زیبای مازیچال کلاردشت هر روز شاهد چنین پدیده طبیعی زیبایی باشید حتی اگر در بعضی از روزها این پدیده به دلایلی به وجود نیاید تماشای چالوس و رامسر در ارتفاعات احساسی وصف ناشدنی دارد. جنگل بکر و هوای مطبوع این منطقه آرامش خاصی به شما خواهد داد. خوب است بدانید نام پارک جنگلی گیسوم از نام یک روستا با همین نام، از توابع بخش اسالم شهرستان تالش در آن منطقه گرفته شده است. دیلمان در زبان گیلکی به صورت «دیلمون» تلفظ می شود. برای ورود به چابکسر از استان مازندران نیز پس از گذر از رامسر، در فاصله ۵ کیلومتری، به چابکسر وارد می شوید. در ایستگاه اول غرفه های خوراکی و صنایع دستی و در ایستگاه دوم کافی شاپ و آلاچیق هایی برای استراحت وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. لوکیشن قله سیالان هم روی گوگل مپ ثبت نشده پس اگر به این منطقه سفر کردید و فرصت داشتید حتما لوکیشن این قله را ثبت کنید. • در نزدیکی این شهر جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارند. جاذبه های گردشگری این شهر در همه نقاط آن وجود دارد. این دریاچه در فاصله نزدیکی از چلندر قرار دارد و با پیمودن مسیر کوتاهی می توانید به این دریاچه شگفت انگیز برسید. به همین دلیل است که می گوییم در کوتاهترین زمان نگرانی های محل اقامت در سفر را با سامانه سپنجا دور بریزید! البته اگر قصد اقامت در این سوئیتها را دارید، باید حتما شناسنامه و کارت شناسایی همراه خودتان داشته باشید. این آبشار تقریبا 360 کیلومتر تا تهران فاصله دارد.

در ادامه به معرفی مکان های دیدنی چلندر می پردازیم تا با جاذبه های طبیعی آن بیشتر آشنا شوید. سلیقههای متفاوتی وجود دارد و این شهر توریستی پذیرای همه گردشگران در فصول مختلف سال است. موقعیت جغرافیایی این روستا باعث شده تا آب و هوای مطبوعی در آن شکل بگیرد. با اینکه سلمان شهر از جمله شهرهای جدید است اما امروزه با شهرکسازیهای متعدد و وجود آپارتمانهای اقامتی به بهترین شکل میزبان مسافران در تمام طول سال به ویژه ایام تعطیل، خواهد بود. هرچند تعداد آثار تاریخی که نشاندهنده گذشته آمل باشد زیاد نیست اما در اسناد تاریخی از آن به عنوان کلانشهر مازندران نام بردهاند. چلندر نام روستایی است در رستمدار تبرستان در نزدیکی کورشید که منوچهر بعد از فرار از دست افراسیاب به این مکان آمد و خندقی دور خود و سپاه خود حفر کرد و آب دریا را در این خندق انداخت تا جان خود و سپاه خود را حفظ کند. این منطقه دارای طبیعت زیبا و چشم نواز است. چلندر نیز مانند سایر نقاط مازندران دارای سوغاتی های متنوعی است. اما بعد ها این برکه به دریاچه ای مصنوعی تبدیل شد که امروزه به آن استخر لاهیجان نیز می گویند. گواه این دیرینگی است . این واژه از دو بخش «اولَس» و «بِلَنگاه» تشکیل شده که در آن اولس به معنای «درخت مَمرز» و بلنگاه به معنای «جای بلند» است. گردش و پیاده روی در جنگل های خوش آب وهوای این روستا باعث سرزندگی در انسان می شود. هوای بهار و تابستان چلندر معتدل است اما در فصول پاییز و زمستان هوا سرد می شود. استفاده از تله کابین بام سبز لاهیجان در شب می تواند تجربه ای به یاد ماندنی را برای شما بوجود آورد.

این دریاچه مساحت گسترده ای را در بر میگیرد. این بنا در اجلاس سی و ششم یونسکو در زمره میراث جهانی ثبت شده است. مازندران یک روستای هیجانی در دل کوه های سربه فلک کشیده پر از مه است. جنگل مازیچال کلاردشت مملو از درختان سر به فلک کشیده بلوط است به همین دلیل آن را مازیچال می نامند. همچنین چرخ و فلک بزرگی در آن وجود دارد که با سوار شدن بر آن می توانید از مناظر طبیعی پایین کوه، دریا، روستا های اطراف، وزمین های شالیکاری و مزارع چای بهره ببرید و تمام شهر را در زیر پای خود احساس کنید. طبیعت مازیچال در پاییز همچون تابلو نقاشی است که گویی خدا نقاش آن باشد. با وجود اینکه بهار و تابستان بهترین زمان سفر به جنگل گیسوم محسوب میشوند، ولی در پاییز و زمستان میتوان جلوه باشکوه و بسیار زیبایی از نقاشی طبیعت را در این منطقه مشاهده کرد؛ به ویژه در فصل زمستان که درختان با برف سفیدپوش میشوند. این جنگل یکی از محبوبترین جنگلهای ایران است. تفریحات آبی که در سواحل این شهر وجود دارد در ایران کم نظیر است. کلمات در بیان زیبایی های این جنگل کم می آورند. علت نام گذاری این کوه به این دلیل بوده است که در اثر وزش باد صداهایی از آن شنیده می شد و مردم داستان هایی برای آن می گفتند و از آن به بعد شیطان کوه نام گرفت. از مکانهای دیدنی شهر گرگان میتوان به کاخ موزه آن اشاره کرد که در میدان ولیعصر، واقع در پارک شهر گرگان قرار دارد. و بر اساس گفته بزرگان که نزدیک به سی سال پیش از طریق صدای مرکز گرگان به این روستا آمده بودند در مصاحبه ای که با فردی به نام حاج ولی ا… برخی دیگر نیز تمایل دارند تا در نزدیکی دریا یک ویلای ساحلی خریداری نمایند و هر روز صبح با صدای دلنشین امواج دریا و مرغان دریایی از خواب بیدار شوند.

در داخل و اطراف این دریاچه درختان کمر شکسته و نصفه ای وجود دارد که چهره خاصی به دریاچه داده است. این آبشار جلوه ای بسیار زیبا و تماشایی به منطقه داده است. چلندر یکی از مناطق زیبا و خوش آب و هوای مازندران شمرده می شود. هرکس یک بار به این شهر سفر کرده باشد به خاطر مناظر بی نظیر آن و غذاهای فوق العاده گیلانی و چای خوش طعم همراه با کلوچه های معروفش مطمئنا دوباره به این شهر سفر خواهد کرد. این کاروانسرا از دوران صفویه برایمان به یادگار مانده است. حمام وزیری نیز که یکی از بناهای مشهور به جا مانده از دوران قاجار است، در شهر ساری قرار دارد. مرکز خرید الماس، مرکز خرید شقایق واقع در خیابان جهان آرا ، پاساژ میلاد نور (بازار و مرکز خرید) در خیابان شهید کریمی نژاد و مجتمع تجاری لیوسان نیز در بلوار امام خمینی کلاردشت قرار دارد. آبشار چلندر در نوشهر و در خیابان گاز،جاده چلندر واقع شده است. این روستا در ۵۰ کیلومتری غرب رشت واقع شده و مسیر دسترسی به آن بسیار آسان است و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران این منطقه را برای تعطیلات خود انتخاب میکنند. زیرا در مسیر تنکابن به چالوس قرار دارد و به راحتی میتوانند از امکانات موجود در آن بهرهمند شوند و نیازی نیست مسافت طولانی برای دسترسی به امکانات رفاهی را طی کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.