آیا ویژگی های یک ایمپلنت خوب را می دانید؟

۷۱۷ بازديد


دندان ها به دلایل مختلفی ممکن است بیفتند. این موضوع بسیاری از مردم را نگران می کند. اما خوشبختانه با روش های نوین می توان دندان های افتاده را جایگزین کرد. امروزه ایمن ترین و بهترین راه برای جایگزینی دندان های از دست رفته ایمپلنت دندان است. بنابراین می توان گفت بسیاری از افراد این روش را برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود انتخاب می کنند.

کاشت دندان چیست؟

شاید برخی از مردم هنوز در مورد ایمپلنت نمی دانند. در ادامه به بررسی این روش و ویژگی های یک ایمپلنت خوب می پردازیم.

کاشت تنها روشی است که می توان از ریشه استخوان فک انجام داد. در این روش ابتدا یک برش کوچک در ناحیه لثه که دندان از دست رفته در آن قرار دارد ایجاد می شود. لایه دندان برداشته شده و استخوان فک نمایان می شود. سپس از ابزار مخصوصی برای ایجاد سوراخ استفاده می شود تا ریشه مصنوعی داخل فک قرار گیرد. هسته آلیاژی از رینگ های تیتانیوم یا آلیاژی ساخته شده است. دلیل انتخاب این فلز عدم حساسیت و واکنش بدن به آن است. پس از قرار دادن پایه تیتانیوم بر روی استخوان فک، لثه به حالت اولیه خود برمی گردد و بخیه می شود. حدود 3-6 ماه طول می کشد تا پایه و پایه استخوان به استخوان فک بچسبد.

در برخی موارد، به دلیل عدم وجود تراکم استخوان فک برای قرار دادن پایه ایمپلنت، پیوند استخوان مورد نیاز است. اگرچه این نام کمی نگران کننده است، اما یکی از ساده ترین کارهای دندانپزشکی است. پس از پیوند استخوان و کاهش تراکم آن به حداقل، می توان پایه ایمپلنت را قرار داد.

همچنین در برخی موارد به دلیل اینکه مدت زیادی از افتادن دندان می گذرد، فضای بین سینوس ها و استخوان فک بالا از بین می رود که در این صورت نیاز به جراحی سینوس لیفت است.

به این دلایل قبل از انجام هر کاری باید از فک بالا و پایین عکس برداری با اشعه ایکس انجام شود. این عکس فاصله بین دندان ها، تراکم و عرض استخوان، فاصله بین سینه ها و غیره را بررسی می کند.

پس از قرار دادن پایه ایمپلنت یا ریشه مصنوعی، یک پیچ روی پایه خارج از لثه قرار می گیرد. سپس یک قالب کلی از فک بالا برای تشکیل تاج و لبه دندان تهیه می شود. ونیرها مانند سایر دندان های طبیعی در دهان قرار می گیرند.

انتخاب بهترین نصب

متاسفانه در برخی موارد به دلیل انتخاب اشتباه ایمپلنت و عدم مهارت دندانپزشک، عمل ایمپلنت با مشکلات زیادی مواجه می شود و در نهایت باید ایمپلنت از دهان و پروتز خارج شود. باید با روش دیگری جایگزین شود.

برای جلوگیری از این اتفاق باید قبل از انجام کاشت به نکات مختلفی توجه کرد. اول از همه، شما باید یک مرکز قابل اعتماد برای کاشت انتخاب کنید. مراجعه به چندین دندانپزشک، پرس و جو، تحقیق و جستجو در گوگل و شبکه های اجتماعی می تواند به شما در انتخاب بهترین دندانپزشک کمک کند. در این راستا می توان گفت که دکتر. دندانپزشکی یوسف بالوی پور واقع در سعادت آباد یکی از بهترین مراکز دندانپزشکی ایمپلنت و زیبایی می باشد.

ایمپلنت باید جایگزین دندان طبیعی از دست رفته شود. به همین دلیل انتخاب بهترین ایمپلنت بسیار مهم است. اگر یک ایمپلنت خوب انتخاب کنید، می تواند سال ها دوام بیاورد.

ایمپلنت های دندانی از نظر جنسیت به چند دسته تقسیم می شوند، ایمپلنت های کره ای، چینی، سوئیسی، آلمانی و ... که بدترین ایمپلنت ها، ایمپلنت های چینی هستند که نسبت به سایر ایمپلنت ها ارزان تر هستند.

خوشبختانه یک متخصص دندانپزشکی می تواند به شما در انتخاب بهترین ایمپلنت برای خود کمک کند. در دندانپزشکی زیبایی دکتر یوسف بالوی پور از ایمپلنت چینی استفاده نمی شود. این نوع ایمپلنت حتی در صورت درخواست بیمار توصیه نمی شود.

دوام و سازگاری با بدن مهمترین فاکتورهای یک ایمپلنت خوب است. همچنین همانطور که گفته شد مهارت دندانپزشک در کاشت ایمپلنت بسیار مهم است. در این راستا موارد زیر بسیار مهم است:

سابقه کار مرکز بهداشت

تجهیزات دندانپزشکی

شهرت دندانپزشک و همچنین مرکز دندانپزشکی

· قیمت ایمپلنت را از چندین دندانپزشک مقایسه کنید

انتخاب بهترین نوع پیوند

سطح رضایت مشتری

به این ترتیب امیدواریم کاشت دندان با ایمپلنت با موفقیت و ماندگاری بالا همراه باشد.


اطلاعات بیشتر: https://drsheidaclinic.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.