3 دلیل کاهش قیمت ارز و سکه در بازار

۳۳۵ بازديد


کارشناسان اقتصادی مجله پارت نیوز، کاهش ریسک‌های سیاسی، قدرت بازارسازان و کاهش نسبی سطح تقاضا را از دلایل کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه طی هفته گذشته می‌دانند. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار ارز روند نزولی را نشان می دهد و تحلیل هسته مرکزی بازار ارز تهران در هفته گذشته نشان می دهد که قیمت دلار در محدوده 49100 تا 49 تومان در نوسان است. 300 هزار. تن با کاهش تقاضا دست و پنجه نرم می کند.

قیمت ها در بازار پول و سکه به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. گفته می شود در بازارهای پولی کوتاه مدت، کنترل بازارساز و افزایش عرضه باعث کاهش ارزش دلار می شود. روند نزولی حباب سکه و دلار موید کاهش انتظارات از بازار ارز و سکه است.

در چنین شرایطی که خریدار در بازار وجود ندارد و بازارساز با اطمینان قیمت ها را کنترل می کند و آن ها را در پایین ترین مسیر قرار می دهد، این سوال پیش می آید که آیا خبری مبنی بر اینکه بازارساز با اطمینان مسیر را کنترل می کند وجود دارد؟ همان خبری که با توجه به نیاز معامله گران، می تواند دلار را به سمت کاهش حمایت های کلیدی سوق دهد.

* تلاش یک بازارساز در منطقه درهم برای کنترل نرخ دلار

به گفته فعالان بازار ارز، یکی از عواملی که به عنوان یک دست انداز شدید در مسیر حرکت قیمت دلار در تهران عمل می کند، ثبات نسبی نرخ حواله درهم امارات و قیمت دلار هرات است.

یکی از محققین درباره کاهش حباب درهم گفت: تاجر می تواند از نرخ ارز درهم برای تثبیت نرخ ارز استفاده کند.

تحقیقات نشان می دهد هفته گذشته مبلغ حواله در هفته حدود 800 تومان بوده است. ضمناً درهم شش ماهه در امارات هزار تومان است. این داستان نشان می دهد که وقتی یک بازارساز دست خود را در معاملات درهم باز کرد، یک دوره کوتاه صعودی را از دست داد، به گونه ای که با معامله درهم، ارزش دلار را کنترل کرد و حباب را تخلیه کرد. سمت درهم.

* چرا بازار ارز سقوط کرد؟

از سوی دیگر، سایه اخبار سیاسی در بازار دلار در هفته گذشته کم نشد و به همین دلیل ریسک های سیاسی در میان معامله گران ابزارهای مالی کاهش یافت. سفر رئیس جمهور به کشورهای آفریقایی و معاملات انجام شده در این سفر یکی از دلایل عدم حضور تجار به بازار مالی بود.

اقتصاددانان دلایل متعددی را برای ثبات نسبی ارزش دلار و کاهش بازار ارز عنوان می کنند که از جمله آنها می توان به کاهش ریسک سیاسی، قدرت بازارساز و کاهش نسبی سطح تقاضا اشاره کرد.

در روزهای پایانی معاملات، معامله گران بزرگ در بازار شبانه فعال نبودند و واسطه ها نیز محتاطانه عمل کردند و همین امر باعث شد تا دلار دوباره پشت خط متضرر شود.

در شرایط کنونی گروهی از معامله گران بر تداوم آرامش نسبی بازار ارز در هفته جاری تاکید دارند. این در حالی است که گروهی دیگر بر این باورند که اگر اخبار سیاسی جدید به بازار نرسد و یا دلار از سوی دوبی و هرات حمایت شود، دلار تهران ممکن است افزایش یابد.

* کاهش قیمت دلار تا کجا خواهد بود؟

هفته گذشته دلار حمایت خط روند صعودی خود را شکست و به حمایت رسید، اما تحلیل نمودار دلار نشان می دهد که دلار حمایت ابرکومو را از دست داده است.

هفته گذشته، اسکناس ایالات متحده به خط روند صعودی خود رسید، از دسامبر سال گذشته بالاتر از آن معامله شد و اندکی افزایش یافت. در حالی که دلار تاکنون توانسته است روند صعودی بلندمدت خود را حفظ کند، حمایت خود را در پایین‌ترین حد ابرکرومو از دست داده است، که نشان می‌دهد دلار برای صعود به سختی خواهد داشت، مگر اینکه بتواند از حمایت ابرکرومو عقب‌نشینی کند. نسبت و این منجر به یک روند نزولی به سمت کانال می شود.

معامله گران دلار در هفته گذشته متحمل ضرر شدند و دارایی های آنها 2.5 درصد کاهش یافت. حال باید دید که آیا دلار به روند صعودی خود ادامه می دهد یا از دست دادن حمایت ابر کومو به دلار کمک می کند و قیمت دلار همچنان کاهش می یابد؟ به نظر می رسد در صورت کاهش قیمت، محدوده حمایتی 48500 می تواند توقف بعدی دلار باشد.

* تابو حباب پول شکسته شده است

به موازات دلار آزاد، سکه امامی نیز کاهش یافت و علاوه بر افت قیمت، حباب نیز 20 درصد کانال خود را از دست داد. ارزش دارایی های دارندگان سکه امامی در این هفته 2.4 درصد کاهش یافت. به عبارت دیگر، تابوی حباب سکه شکسته شد و حباب سکه از میانگین 22 درصدی طی 6 ماه به 19 درصد در هر سهم رسید که موید انتظارات بدبینانه بازار است.

شکست زبانه حباب سکه و کاهش سه درصدی آن در دوره هفتگی نسبت به میانگین شش ماهه و سه ماهه نشان می دهد که معامله گران صعودی به خانه بازگشته اند و شادی صعودی در بازار ارز در حال محو شدن است.

سکه هفته گذشته حمایت کلیدی 28.5 میلیون دلاری را از دست داد و در کانال 27 میلیون دلاری قرار گرفت. اما در پایان هفته به لطف افزایش ارزش اونس به بالای کانال ۲۸ میلیون دلاری بازگشت. مهمترین مقاومت در برابر واحد پول امامی در این مقطع، همین محدودیت است.

قیمت ربع سکه که به شدت حرکت می کند و دوست ندارد ارزش خود را تغییر دهد، مطمئن است که باید در هفته گذشته کاهش یابد و با شدت بیشتری نسبت به سایر بازارها ثبت شود و تا 3.7 درصد کاهش یابد. یک ربع سکه خط حمایت شش ماهه خود را در این هفته از دست داد.

در ادامه باید دید معامله گران استقرار سطح جدیدی در حباب سکه را می پذیرند و وارد لیست خرید می شوند یا مراقب خروج از بازار هستند و در غیاب آن حباب ارز همچنان به کوچک شدن خود ادامه می دهد. تقاضای جدید

* دلالان دلار و پول در خانه ماندند

محمد صادقی کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار مالی خبرگزاری فارس اظهار داشت: ارزش درهم که نشان دهنده تقاضای وارداتی دلار در بازار ارز است، همواره در کانون توجه بازار ارز قرار دارد. ، کارگر. گفته می شود که درهم در تعیین ارزش پول آمریکا برای بازرگانان مهم است، زیرا بخشی از تولید این کشور است.

وی ادامه داد: حباب درهم-دلار که فاصله بین دلار آزاد و نرخ درهم-دلار است میزان تمایل معامله گران به خرید و انتظارات و احساسات خرید آنها را می سنجد و مدیریت آن در بین معامله گران رایج است. میانگین حباب درهم در کوتاه‌مدت به جای بلندمدت کاهش یافته است، که تأیید می‌کند که معامله‌گران یا سفته‌بازان صعودی به خانه بازگشته‌اند و فضای رکود و انقباض معاملات را فرا گرفته است.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: در شرایط فعلی مهم ترین محدوده حمایتی دلار محدوده 49 هزار و 200 تومان است. حمایت روانی 49 هزار تومانی برای قیمت دلار حائز اهمیت است و اگر دلار به زیر این محدوده سقوط کند، مهم ترین محدوده حمایتی حدود 48 هزار و 500 تومان خواهد بود.

* اونس طلا افزایش یافت

قیمت سکه و  هر اونس طلا در هفته گذشته هر روز افزایش یافت. بر اساس این گزارش، طلا هفته گذشته نزدیک به 1.6 درصد افزایش قیمت داشت تا بهترین هفته خود را در سه ماه اخیر ثبت کند.

این پس از انتشار یک گزارش تورم در ایالات متحده صورت گرفت که معامله گران و فعالان بازار را متقاعد کرد که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نزدیک به توقف است. آره، به گفته بازارها، احتمال افزایش نرخ بهره در نشست پیش از صندوق بین المللی پول همچنان بالاست.

تورم ایالات متحده به پایین ترین نرخ رشد سالانه خود در دو سال گذشته رسید و به محدوده هدف فدرال رزرو نزدیک می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.