ورق فولادی مات چیست؟

۳۹۱ بازديد


مانند هر نوع ورق استیل، قیمت ورق فولادی مهفا برس خورده باید روزانه بررسی شود. دلیل آن این است که قیمت ها به دلیل عوامل مختلف دارای نوسانات زیادی هستند و دائماً در حال تغییر هستند، بنابراین نمی توان لیست خاصی برای آنها ارائه داد.

البته قبلاً اشاره کردیم که قیمت ورق فولادی برس خورده در بازار عموماً ارزانتر از سایر ورق های فولادی است.

زیرا عملیات پرداخت کمتری بر روی آن انجام می شود، بنابراین هزینه تولید و در نتیجه قیمت نهایی محصول کمتر خواهد بود.

برخی از عوامل موثر بر قیمت ورق فولادی مات عبارتند از:

هزینه مواد اولیه: ورق فولادی ساده ماده اولیه ای است که ورق فولادی مات از آن ساخته می شود.

بنابراین تغییرات قیمت فولاد معمولی می تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت ورق فولادی مات داشته باشد.

هزینه کار: فرآیندهایی که بر روی صفحه فولادی مات و خاکستری انجام می شود نیاز به مواد و ابزار دارد که هزینه ها مربوط به قیمت نهایی محصول می باشد.

نوسانات بازار: عرضه و تقاضای بازار می تواند بر قیمت ورق فولادی تأثیر بگذارد. اگر تقاضا زیاد و عرضه کم باشد به این معنی است که محصول کمیاب می شود، قیمت افزایش می یابد. برعکس، زمانی که عرضه بیشتر از تقاضا باشد، قیمت ها کاهش می یابد.

نرخ ارز: باید گفت که فولاد در کشور ما تولید نمی شود، کالای وارداتی است. بنابراین بسته به اینکه از چه کشوری وارد می شود و با چه ارزی خریداری می شود، قیمت آن متفاوت خواهد بود. نوسانات نرخ ارز، هزینه های واردات محصول و عوارض گمرکی بر قیمت ورق فولادی مات تاثیر می گذارد.

ورق استیل مات نوعی ورق استیل است که دارای حلقه خاکستری و مات می باشد. بر اساس ویژگی های ظاهری و سایر خواص فیزیکی و شیمیایی می تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد. در این مقاله با ماهیت، خواص، کاربردها و عوامل موثر بر ارزش ورق فولادی مات آشنا خواهید شد. در آینده با شهر پولات عرضه کننده انواع محصولات فولادی ضد زنگ همراه باشید.

ورق فولادی مات چیست؟

ورق فولادی مات نوعی ورق فولادی با سطح زبر و مات است. به همین دلیل بازتاب نور بسیار کم است. ساخته شده از ورق استیل ضد زنگ مات با پوشش سطح 2B. هزینه ورق فولادی مات ارزان تر از سایر ورق های فولادی است زیرا پولیش کمتر مورد نیاز است.

نورد گرم ابتدا در تولید ورق فولادی ضد زنگ مات استفاده می شود. سپس با استفاده از آنیلینگ و اسیدشویی، رنگ ورق خاکستری می شود. در نهایت با فرآیند نورد سرد، سطح ورق فولادی خاکستری کاملاً مات می شود. با انجام این فرآیندها، فولاد سطحی به دست می آورد که نور بسیار کمی را منعکس می کند.

در واقع بر خلاف فلز براق که نور و نور زیادی دارد و در فضاهای تزئینی استفاده می شود، ورق فلزی مات در جاهایی استفاده می شود که ظاهری زیبا و براق لازم نیست یا می خواهید نور زیاد گویا نباشد. .

ورق فولادی مات را می توان از فولادهای درجه بندی مختلف تولید کرد. بنابراین در بازار ورق فولادی مات، کسانی هستند که این کار را انجام می دهند و کسانی که انجام نمی دهند. برخی از کشورهای آسیای شرقی و آفریقای جنوبی نیز تولید کننده این محصول هستند. این محصول عموماً به صورت رول تولید می شود و بر حسب کاربرد به اندازه های دلخواه برش می گردد.

انواع فولاد

با توجه به اینکه ورق فولادی برس خورده را می توان از گریدهای مختلف تولید کرد، می توان آن را به دو دسته تقسیم کرد:

یک ورق فولادی مات بردارید

ورق فولادی مات با خواص مغناطیسی که با انجام عملیات بر روی سطح درجه 400 یا فولاد ضد زنگ به دست می آید.

-

ورق های فولادی مات را نگیرید

صفحه استیل مات که خاصیت مغناطیسی ندارد زیرا روکش و روکش مو از استیل کلاس 300 ساخته شده و به آن استیل ضد زنگ می گویند. یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین انواع فولاد مات گرید 304 می باشد. انواع ورق های فولادی مات را می توان بر اساس ابعاد یا ضخامت و آلیاژ یا ظاهر طبقه بندی کرد.

به عنوان مثال ورق هایی با سایزهای 100*200 سانتی متر، 125*250 سانتی متر یا 122*244 سانتی متر در بازار موجود است. اندازه یکی از عواملی است که بر قیمت ورق فولادی تأثیر می گذارد.

کاربرد ورق فولادی مات

ورق فولادی مات چیست؟

ورق فولادی برس دار کاربردهای فراوان و متنوعی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

تجهیزات برای پردازش شیمیایی و دارویی

تولید تجهیزات شستشو و خشک شویی

تولید تجهیزات برودتی و برودتی صنعتی

کارخانه تجهیزات لوله کشی

ساخت اجاق گاز

ساخت پانل های تزئینی

پنل های خورشیدی

ساخت رول های کاربردی در صنعت کاغذ

تولید تجهیزات مربوط به زهکشی

متداول ترین درجه استفاده از ورق فولادی مات

پرکاربردترین انواع ورق فولادی مات:

فولاد 304

نوعی ورق فولادی است که سطح آن مات است. روکش مات ترکیبی از خشک و خاموش است. فولاد 304 دارای خواص مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر خوردگی و انعکاس نور کمتری نسبت به سطح براق است.

ورق مات 316

مانند ورق استیل مات 304 سطح آن نیز مات است. اما با تفاوت در ترکیب شیمیایی، این نوع ورق فولادی دارای خواص بهبود یافته در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. همچنین ورق فولادی مات 316 برای کاربرد در سازندهای آب شور (مانند خشکی) و همچنین در خطوط لوله، خمیر و کاغذ، صنایع شیمیایی، صادرات به کشورهای مرزی جنوبی خزندر (خلیج فارس) و ... مناسب است.

متی 430 می ارزد

این یک رنگ متالیک با روکش مات است. اما در مقایسه با ورق های فولادی 304 و 316 این نوع ورق خاصیت کمتری در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد. بنابراین ورق فولادی 430 اغلب در کمتر از آب نمک و در صنایعی مانند مواد غذایی، تجهیزات آشپزخانه، تجهیزات پزشکی، صنایع برق، خودروسازی و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.