سنسور صنعتی چیست؟ انواع و کاربردها

۳۹ بازديد


اگر خیلی ساده در مورد انواع سنسورهای صنعتی صحبت کنیم، باید آن را یکی از عناصری دانست که وظیفه تعیین کمیت های معین و تبدیل آن ها به کمیت هایی را دارد که امکان مشاهده و مطالعه آن ها را به دستگاه ها می دهد. در قسمت های بعدی به بررسی این مقادیر می پردازیم و انواع سنسورهای صنعتی را تعریف و توضیح می دهیم. اگر می خواهید اطلاعات کاملی در مورد سنسورهای صنعتی بدانید و یا از قیمت دوربین سنسور و سنسور صنعتی سنسوپارت مطلع شوید، تا پایان این مقاله با الکتنو همراه باشید.

سنسور صنعتی چیست؟

سنسورهای صنعتی  سنسورهای اتوماسیون یا حسگرهایی هستند که مقادیر کمی را دریافت کرده و به عنوان سیگنال خروجی ارسال می کنند. همانطور که در قسمت قبل گفته شد، سنسور صنعتی در واقع سنسوری است که کمیت های فیزیکی یا رطوبت و گرما را به کمیت های خروجی آنالوگ یا دیجیتال تبدیل می کند. اطلاعات بیشتر در مورد این اندازه های ورودی و خروجی را در قسمت «انواع سنسورهای صنعتی» بخوانید. سنسورهای صنعتی معمولاً در سیستم های کنترل، PLC و غیره استفاده می شوند. سنسورها به بخشی ضروری از اتوماسیون صنعتی تبدیل شده اند و تولید محصول را هوشمندتر و خودکارتر کرده اند. اگر خواهان سنسورهای با کیفیت و مدرن در مجموعه خود هستید، سنسورهای Sensopart می توانند شما را راضی کنند. برای مشاوره در این زمینه، گروه نوین ایلیا صنعت یکی از بهترین انتخاب ها برای سنسورهای صنعتی است زیرا تنها نمایندگی رسمی محصولات باسلر و سنسوپارت در ایران است.

کاربردهای سنسور صنعتی

اگر می خواهید بدانید که سنسورهای صنعتی نمایندگی اندرس هاوزر برای چه مواردی استفاده می شوند، بهتر است به صنعتی که در آن کار می کنید مراجعه کنید. این به شما کمک می کند تا برنامه های مرتبط را بهتر بشناسید. سنسورهای صنعتی کاربردهای گسترده ای دارند و همانطور که در ادامه خواهید دید، انواع مختلفی از آنها در بازار وجود دارد. حسگرهای صنعتی می توانند به صورت جداگانه یا به تنهایی کار کنند یا با مجموعه ای از دستگاه های دیگر برای ارائه اطلاعات حساس به واحد کنترل کار کنند.

اگر بخواهیم به سادگی بگوییم که سنسورهای صنعتی چه کاربردی دارند، باید بگوییم که این سنسورها می توانند وسایلی باشند که برای اتوماسیون هر ماشین یا فرآیندی با استفاده از سیگنال های آنالوگ یا دیجیتال آن ها ضروری است. به عنوان مثال می توان به کاربردهای سنسورهای صنعتی در پزشکی، صنعت، سیستم های هوا و فضای و ... اشاره کرد.

حسگرهای صنعتی می توانند به دستیابی به نیازها و وظایف اتوماسیون با برنامه های کاربردی در صنایع مختلف مانند موارد زیر کمک کنند.

صنعت خودرو

در صنعت خودرو، کیفیت و قابلیت اطمینان همیشه مورد تقاضای بالایی هستند، زیرا فرآیندهای اتوماسیون به طور فزاینده ای پیچیده می شوند. SensoPart تمام انتظارات تولید کنندگان و تامین کنندگان سنسور را برآورده می کند.
برای اطلاع از قیمت سنسور صنعتی با الکتنو تماس بگیرید.


واردات و صادرات

کل فرآیند مونتاژ و حرکت به صورت خودکار و بدون تلاش انسانی است. انگار همه چیز با جادو کار کرد. سیستم نقاله غرش می کند، بازوهای ربات می چرخند، قطعه کار جدا می شود، بالا و پایین می رود، سپس به تسمه نقاله منتقل می شود و در نهایت برداشته می شود. حسگرهای SensoPart تضمین می کنند که تمام این مراحل بدون وقفه و بدون دخالت انسان انجام می شود.

رباتیک

امروزه در بسیاری از بخش‌های صنعتی، اتوماسیون بدون روبات‌ها قابل تصور نیست. به خصوص سیستم های رباتیکی که در کنار منابع انسانی قابل استفاده هستند. در سال های اخیر، روبات ها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته اند. حسگرهای بینایی SensoPart به عنوان "چشم" روبات ها عمل می کنند. این سنسورها از سنسور کوچک FT 10-RLA (کوچکترین سنسور فاصله نوری جهان) تا مدل FT 55-RLAM را شامل می شود. این ویژگی به ربات اجازه می دهد تا قطعات را بدون در نظر گرفتن شکل و مکان آنها با دقت انتخاب کند.

غذا و نوشیدنی

امروزه در بسیاری از بخش های صنعت، اتوماسیون بدون ربات امکان پذیر نیست. به خصوص برای سیستم های رباتیک، آیا درب بطری آب آشامیدنی مناسب است؟ آیا کوکی های قهوه ای رنگ لازم است و آیا تاریخ انقضا به بسته بندی تمدید شده است؟ سنسورهای SensoPart پاسخ های قابل اعتمادی به این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر ارائه می دهند.

تکنولوژی پلاستیک

مانند بسیاری از بخش‌های دیگر، صنعت پردازش پلاستیک تحت فشار هزینه‌های فزاینده‌ای قرار دارد، در حالی که روند تغییر مکرر چرخه‌های فرآیند اتوماسیون را پیچیده‌تر می‌کند. حسگرهای SensoPart امکان اتوماسیون فرآیندهای تولید دقیق و تضمین کیفیت را فراهم می‌کنند و به شرکت کمک می‌کنند در بازار رقابتی پیشرفت کنند.

اتوماسیون آزمایشگاهی

حسگرهای SensoPart به آزمایشگاه‌ها کمک می‌کنند تا از خطا جلوگیری کنند و فرآیندهای کارآمد را هم در حمل و نقل مایعات با انواع مختلف و هم در آماده‌سازی و آنالیز لوله آزمایش ارتقا دهند. اندازه گیری دقیق سطوح پر شدن در صفحات میکروتیتر در بسیاری از کاربردها ضروری است. به عنوان مثال، هنگام آنالیز نمونه خون یا تزریق مواد شیمیایی.

صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی

تولید مواد دارویی موضوع حساسی است، زیرا سلامت افراد می تواند در خطر باشد. حسگرهای SensoPart آگاهانه محتوا و بسته بندی را کنترل می کنند. در مورد لوازم آرایشی، اگر یک بطری حاوی شامپوی مناسب نباشد، می تواند تاثیر کمتری داشته باشد، اما با بررسی درب بطری یا رنگ محصول با کمک FT 25-C یا FT 55 می توان از این کار جلوگیری کرد. - سنسورهای رنگی CM. برای استفاده در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی، بسیاری از سنسورها دارای یک محفظه فولادی ضد زنگ محکم (IP 69 K) هستند که به‌ویژه برای مقاومت در برابر جت‌های آب یا مواد شیمیایی طراحی شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.