ویزای قبرس جنوبی

۱ بازديد


قبرس جنوبی یا جمهوری قبرس کشوری جزیره ای است که در شرق دریای مدیترانه واقع شده است. این کشور با فرهنگ غنی، سواحل آفتابی زیبا و مکان های تاریخی بی شمار و معابد باستانی که در سراسر جزیره گسترده شده اند، مقصدی عالی برای کسانی است که مایل به سفر به خارج از کشور و تحصیل هستند. ایرانیان برای سفر به قبرس جنوبی یا زندگی در این کشور برای مقاصدی مانند گردشگری، تحصیل، اشتغال یا سرمایه گذاری باید ویزا دریافت کنند.

شرایط ویزای قبرس جنوبی

قبرس جنوبی در سال های اخیر به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در اروپا تبدیل شده است. اگر قصد سفر به قبرس جنوبی را دارید، چه برای تفریح، گشت و گذار و چه برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره، باید برای ویزای این کشور اقدام کنید. بسته به هدف و مدت اقامت شما در قبرس، نوع ویزای دریافتی شما متفاوت خواهد بود. مدت اعتبار ویزای کوتاه مدت قبرس 90 روز و حداکثر ویزای بلند مدت یک سال (معتبرتر) است.

برای درخواست ویزای قبرس جنوبی باید از طریق سفارت یا کنسولگری قبرس جنوبی در ایران اقدام کنید. توجه داشته باشید که قبرس جنوبی بخشی از منطقه شینگن نیست. بنابراین با ویزای قبرس جنوبی نمی توانید به سایر کشورهای اروپایی سفر کنید.

دوره درخواست ویزای قبرس جنوبی

زمان انتظار برای صدور ویزای قبرس جنوبی باید حداقل 5-10 روز کاری باشد. اما گاهی این زمان طولانی است. توصیه می شود حداقل 3 ماه قبل از ورود به قبرس جنوبی برای ویزا اقدام کنید.

انواع ویزای قبرس جنوبی

انواع مختلفی از ویزا در قبرس جنوبی وجود دارد. ویزای اصلی قبرس جنوبی بر اساس نوع اقامت شامل دو دسته اصلی می باشد. این دو دسته اصلی ویزا، ویزاهای کوتاه مدت و بلند مدت هستند. همچنین ویزای قبرس جنوبی بسته به هدف سفر شامل ویزای تحصیلی، ویزای پیچشی، ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری و ... می باشد. ویزای فابر جنوبی بسته به تعداد ورودی هایی که فرد می خواهد انجام دهد، می تواند به صورت یک بار ورود یا چند بار ورود صادر شود.

ویزای کوتاه مدت قبرس جنوبی

ویزای کوتاه مدت قبرس به عنوان ویزای مسافرتی یا توریستی نیز شناخته می شود. ویزا معمولا چند بار ورود است و به دارنده اجازه می دهد 90 روز تا 180 روز در قبرس جنوبی بماند.

ویزای سفر قبرس جنوبی تا یک سال معتبر است. این ویزا فقط برای خارجی هایی که دلیل معتبری برای بازدید مجدد از قبرس (مانند سفر کاری) دارند، در دسترس است.

در برخی موارد خاص، افراد می توانند ویزای کوتاه مدت قبرس را دریافت کنند که تا پنج سال اعتبار دارد. حتی در این مورد، اقامت شما در قبرس ممکن است بیش از 90 روز در شش ماه نباشد.

ویزای بلند مدت قبرس جنوبی

افرادی که مایل به ورود به قبرس جنوبی برای اقامت طولانی مدت (بیش از 90 روز) هستند باید برای ویزای طولانی مدت به سفارت آن کشور مراجعه کنند. انواع ویزای بلند مدت قبرس جنوبی عبارتند از: https://euromy.info

ویزای تحصیلی قبرس جنوبی

ویزای کار قبرس جنوبی

ویزای سرمایه گذاری قبرس جنوبی

تا كنون نظري ثبت نشده است