چرا خمیر پیاز داغ است؟

۷۶ بازديد


پیاز داغ یکی از چیزهایی است که ما ایرانی ها معمولا در بیشتر غذاهای خود از آن استفاده می کنیم. در واقع غذای ایرانی بدون پیاز داغ تقریبا غیر ممکن است. این پیاز را می توان خلال کرد و تزیین کرد. هنگام استفاده در آش، عدس پلو، کشک بادمجان، زرشک پلو با مرغ و غیره و یا به صورت نگینی برای تنوع دادن به خورش ها و در پایان پخت استفاده می شود. بنابراین اگر می‌خواهید غذاهایی مانند خورش و سوپ سبزیجات درست کنید که مقوی و مقوی هستند، در 15 دقیقه آخر یک قاشق چای‌خوری پیاز اضافه کنید.

در ابتدای پاییز بسیاری از افراد پیاز داغ را به مقدار زیاد تهیه می کنند و به مدت طولانی در یخچال نگهداری می کنند، اما چون همه چیز تازه است، طعم خوب و غنی دارد، پس بهتر است از پیاز داغ استفاده شود. آن را برای استفاده روزانه آماده کنید، اما همانطور که در زیر توضیح می دهیم، می توانید آن را به مقدار زیاد نیز تهیه کنید و در یخچال یا فریزر استفاده کنید.

اولین قدم برای ساخت یک گلدان خوب، انتخاب گلدان مناسب است. شما اطلاعات کافی در مورد انواع پیاز، انواع پیاز و کاربرد آن ندارید. آیا می دانید برای سرخ کردن پیاز قرمز، سفید و زرد از کدام پیاز استفاده کنید؟

همانطور که در ابتدا گفتیم برای تهیه پیاز داغ 2 روش برای بریدن پیاز وجود دارد. تا قرص

معمولا وقتی پیاز را می برید یک مشکل دارد: سوختن و آبیاری. برای رفع این مشکل می توانید آن را به مدت 15 دقیقه در یخچال قرار دهید یا به مدت 2 تا 3 ساعت یا بعد از برداشتن پیاز در یخچال قرار دهید. پوست را در یک کاسه پر از آب یخ قرار دهید.

طرز تهیه پیاز داغ

پیاز را از وسط نصف کنید، اگر می خواهید با سنگ برش دهید، به ته آن دست نزنید، پوست آن را جدا کنید، با چاقوی تیز روی تخته برش دهید، بجوشانید تا آب به نقطه جوش برسد. در این مرحله پیاز را نگه دارید. می توانید این مرحله را نادیده بگیرید، اما قرار دادن پیاز در آب جوش، پیاز را تمیز و شیشه ای نگه می دارد.

به اندازه پیاز داخل تابه بریزید. هنگام سرخ کردن حتما از روغن های ضروری استفاده کنید. این به این دلیل است که روغن های دیگر نمی توانند دمای بالا را تحمل کنند و به سرعت می سوزند و طعم غذا را تحت تأثیر قرار می دهند. روغن بریزید تا سطح تابه کاملا پوشیده شود. اگر پیاز زیاد دارید فراموش نکنید که به اندازه 1/3 تابه روغن اضافه کنید. یعنی 1 کیلوگرم پیاز تقریباً 1 لیتر نیاز دارد. سوخت

تابه را گرم کنید تا داغ شود مراقب باشید زیاد داغ نشود سپس پیاز قرمز را اضافه کنید و بگذارید مدت زیادی بماند. در حالی که پیاز داغ است، دو عدد پیاز خشک کامل یا اتو کنید تا طلایی شود.

وقتی پیاز پخت و خواستید آن را از روی حرارت بردارید، یک قاشق آب یخ یا مخلوطی از آب یخ و زردچوبه یا زردچوبه را به وسط قابلمه اضافه کنید (یک قاشق آب برای نیم ساعت کافی است). کیلو پیاز) کل تابه را گرم می کند. داغ می شود و پیاز بعد از مدتی تغییر رنگ می دهد و گرم پختن پیاز را خشک می کند پس سریع آب را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

پیازها را در تابه فلزی بریزید و سریع پهن کنید چون وقتی روی هم می گذارید روغن آن جدا شده و حالت خمیری به خود می گیرد. پیاز در آرد برای تهیه پیاز داغ خرد شده که به عنوان تزیین غذا استفاده می شود، باید مراحل مشابهی را طی کنید، اما مراحل برش متفاوت است.

چگونه پیاز را گرم نگهداری کنیم؟

همانطور که گفتیم بهتر است پیاز را در صورت نیاز گرم سرو کنید، اما در صورت تمایل می توانید آن را در ظرف در بسته به مدت 1 ماه در یخچال یا 3 ماه در یخچال نگهداری کنید. در روغنی که پیاز را در آن سرخ کردید بریزید، برای همه غذاهای پیاز داغ از سوپ گرفته تا انواع خورش ها عالی است. در صورت تمایل می توانید این روغن را در یخچال نگهداری کنید و از آن برای سرخ کردن پیاز استفاده کنید، معمولاً 3 بار قابل استفاده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.