طرز تهیه میرزا قاسمی شمالی خوشمزه و ساده با گوجه فرنگی به روش اصلی

۳۸۵ بازديد


میرزا قاسمی یکی از خوشمزه ترین، ساده ترین و سریع ترین غذاهای شمالی است که می توانید به راحتی برای شام یا ناهار در منزل تهیه کنید. این غذای خوشمزه با بادمجان، گوجه فرنگی و تخم مرغ درست می شود. این غذا با نان تازه سرو می شود و طرز تهیه آن بسیار آسان است و از آنجایی که در آن از بادمجان کبابی استفاده می شود کالری بسیار کمی دارد. میرزا قاسمی را می توانید برای شام یا ناهار در منزل تهیه کنید. میرزا قاسمی یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که از گذشته تا به امروز در بین ما ایرانیان طرفداران زیادی دارد.

دستور پخت آسان و خوشمزه میرزا قاسمی:

مرحله 1: آماده سازی بادمجان

بادمجان را باید کاملا شسته و سپس کبابی کرد. بادمجان ها را می توان روی تابه کباب کرد، روی گاز یا زغال کباب کرد و آن ها را برگردانید تا خوب پخته شوند، یا برای کباب کردن در فر قرار دهید.

مرحله 2: آماده سازی گوجه فرنگی

سپس برینال ها را چند دقیقه در نایلون قرار دهید و به راحتی پوست آن ها را جدا کنید. گوجه فرنگی ها را شسته و چرخ کنید. سیر را پوست بگیرید، ریز خرد کنید یا پوره درست کنید. برنجال را پوست بگیرید و با چاقو برش دهید.

مرحله سوم: مواد را تفت دهید

کره و روغن را در تابه ای گرم کنید و صبر کنید تا داغ شود سپس گوجه ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا گوجه ها تمام شوند و قرمز شوند. سپس سیر خرد شده را به همراه گوجه فرنگی تفت دهید و گوجه فرنگی های خرد شده را اضافه کنید.

مرحله چهارم: آماده سازی برای میرزا قاسمی

درب تابه را بگذارید تا طعم ها با هم ترکیب شوند. سپس در تابه ای دیگر تخم مرغ ها را با کمی کره، نمک، فلفل سیاه و ۲ حبه سیر بجوشانید و به تخم مرغ ها اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. نوش جان


مراجعه به سایت: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-میرزا-قاسمی/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.