معایب پرینترهای جوهرافشان در مقایسه با مزایای آنها

۴۷۴ بازديد


در سال های اخیر استفاده از چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ تصاویر زیباتر بسیار رایج شده است. البته باید به یاد داشته باشید که در هنگام خرید این محصول نباید مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان را فراموش کنید. این نوع چاپگرها برای مصارف خاص طراحی شده اند و استفاده از آنها برای کارهای عمومی مناسب نیست. اساساً دو نوع چاپگر جوهرافشان شامل حرارتی و پیزوالکتریک وجود دارد. این نوع پرینترها می توانند رنگ را به خوبی روی صفحات پخش کنند و در نتیجه تصاویر بسیار زیبایی ایجاد کنند. البته ناگفته نماند که مزایا و معایب پرینترهای جوهر افشان بسیار زیاد است و برای بررسی آنها از جنبه های مختلف باید قسمت های مختلف از نحوه کار آنها گرفته تا میزان هزینه های مورد نیاز برای چاپ مجدد مورد بررسی قرار گیرد. نیز در نظر گرفته شود.

انواع مختلف پرینترهای جوهرافشان

بسته به نوع شرکت طراح، مدل های زیادی از چاپگرهای جوهرافشان وجود دارد و شرکت های بزرگ تنظیمات مختلفی را در تجهیزات خود انجام می دهند تا در مصرف جوهر صرفه جویی کنند.

الف) چاپگرهای جوهر حرارتی

مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان در هر مدل از این نوع چاپگرها آوافرهنگ متفاوت است. این نوع پرینترهای جوهرافشان با استفاده از گرما جوهر را روی کاغذ پخش می کنند و با نازل نقطه های لازم را روی کاغذ ایجاد می کنند، جایی که جریان الکترونیکی برای ایجاد رنگ پایدارتر روی کاغذ از بین می رود. باعث ایجاد حرارت می شود و پس از تامین گرمای لازم رنگ مورد نظر ذوب شده و با فشار زیادی روی کاغذ ریخته می شود و در نتیجه چاپ می شود.

ب) Fizoelektra inkjet printilo

اگر به دنبال خرید چاپ های صنعتی بزرگ یا استفاده از چاپگر جوهرافشان در تمام طول روز هستید، پرینترهای برقی فیزو بهترین برند شناخته شده هستند. این نوع چاپگر به جای گرما از مواد پیزوالکتریک بین رنگی استفاده می کند. این ماده ای است که بار الکتریکی بر روی یک ماده جامد ایجاد می کند، شکل رنگ را تغییر می دهد و فشار سریعی برای پخش شدن رنگ روی کاغذ اعمال می کند.

مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان را بررسی کنید

بخش های مقایسه و بررسی عمیق زیادی برای چاپگرهای جوهرافشان وجود دارد و حتی می توانید این نوع چاپگر را با انواع دیگر چاپگرها مانند پرینترهای لیزری مقایسه کنید، اما به دلایلی با مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان آشنا خواهید شد. می توانید در ادامه مقاله بخوانید.

1) سرعت کم

یکی از مواردی که در زمینه مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان باید به دقت بررسی شود، بررسی سرعت این نوع چاپگرها است. مشکل اصلی پرینترهای جوهرافشان این است که زمان زیادی برای ایجاد فشار مورد نیاز برای پخش رنگ صرف می شود و نسبت به سایر چاپگرها زمان بسیار بیشتری می برد و می توان گفت که این نوع چاپگر برای قطعات بهتر استفاده می شود. انجام شده. نیاز به سرعت بسیار بالا اصلاً ضروری نیست. این معتبر نیست و باید از پرینترهای لیزری استفاده کنند. سرعت پایین چاپ این نوع چاپگرها می تواند کیفیت چاپ نهایی را افزایش دهد و این مزیت اصلی چاپگرهای جوهرافشان است.

2) همه چیز کار است

یکی از مواردی که در مورد مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان و دلیل اصلی کاربردی بودن آنها ذکر می شود، قابلیت چاپ این نوع چاپگر بر روی انواع ابزار است. با چاپگرهای جوهرافشان، می توانید بر روی هر سطح، پارچه یا حتی چندین سی دی چاپ با کیفیت بالا ایجاد کنید و از آنها برای کار خود استفاده کنید.

3) هزینه کم کارتریج جوهر

اگر می خواهید از مزایای این نوع چاپگرها نهایت استفاده را ببرید، می توانید به راحتی کارتریج های جوهر را چندین بار (به اصطلاح کارتریج های جوهر قابل شارژ مجدد) پر کنید یا آنها را در لیتر بسازید. بنابراین لازم نیست مانند پرینترهای لیزری کارتریج کامل بخرید و می توانید با هزینه کمتری نسبت به مدل های لیزری از دستگاه مجددا استفاده کنید. پرینترهای جوهرافشان مزایا و معایب زیادی دارند اما این مزیت باعث می شود هزینه تولید بسیار پایین و در عین حال با کیفیت بالا باشد.

4) هزینه خرید اولیه پایین

با بررسی مزایا و معایب چاپگر جوهرافشان متوجه می شوید که با توجه به مایع بودن کارتریج های اصلی این نوع چاپگر، هزینه اولیه این نوع چاپگر کاهش می یابد. قیمت شروع بسیار بالا است. کمتر از مدل های لیزری است و برای کسانی که قدرت خرید زیادی ندارند می تواند خوب باشد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که به راحتی این ابزار را برای کار خود خریداری کرده و لذت ببرید.

5) برای چاپ مناسب نیست

با توجه به تولید گرما برای تبخیر و ایجاد فشار بر روی صفحه چاپ می توان گفت در صورت استفاده زیاد از این نوع چاپگر مشکلات زیادی به وجود می آید. تا کنون مزایا و معایب پرینترهای جوهر افشان را مشاهده کرده اید اما این امر بسیار خطرناک است و می تواند عمر دستگاه شما را تا حد زیادی کاهش دهد همچنین استفاده بیش از حد از تجهیزات، امکان پخش غیرعادی رنگ که. برای رفع آن، باید هد این چاپگرها را دوباره تمیز کنید، به این معنی که مقدار زیادی رنگ از جوهر خود را از دست می دهید.

6) اندازه کوچک و آسان برای رسیدگی

استفاده از این نوع چاپگر آسان است، حتی در ابعاد بزرگ، پرینترهای لیزری اغلب بزرگ هستند و نیاز به استفاده در راه اندازی دارند و این مشکل می تواند تا حدودی بر عملکرد این دستگاه تأثیر بگذارد. اما چاپگرهای جوهرافشان از نظر اندازه کوچکتر هستند و استفاده از آنها راحت تر است، البته پس از شروع کار، این نوع چاپگر نیاز به تنظیمات خاصی ندارد و می تواند سریعتر شروع به کار کند. در مدل های صنعتی این دستگاه می تواند بهتر باشد و سریعتر راه اندازی شود.

لازم به ذکر است که مزایا و معایب پرینتر جوهرافشان زیاد و گسترده است و بسته به نوع نمایش و مقایسه قابل طبقه بندی است، به طور کلی امروزه عملکرد این نوع چاپگرها و به دلیل ایجاد آن بسیار جالب توجه است. تصاویر زیبا و با کیفیت بالا و قطعا هزینه کمتر عملی تر است. البته نباید معایب پرینترهای جوهرافشان را نادیده گرفت و اگر به دنبال استفاده طولانی و سنگین در بازه های زمانی مختلف هستید، این نوع چاپگر می تواند مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد و کارایی شما را کاهش دهد. مدل های صنعتی و خانگی بسیاری برای این نوع پرینترها طراحی شده است و شرکت های معروفی مانند اپسون، کانن، اچ پی و ... همواره سعی داشته اند تا مشکلات اصلی این نوع چاپگرها را تا حدود زیادی حل کنند، زیرا بالا . کیفیت محصول و همچنین چاپ بر روی هر سطحی تنها از طریق چاپگرهای جوهرافشان قابل ارائه است و سایر چاپگرها از این قابلیت بهره مند نخواهند شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.